Avatar billede raenil Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:08 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Sikring af filer på en web-server via ASP

Hej

Jeg vil lige høre om der er nogen derude, der kan hjælpe med følgende:

Jeg har nogle databaser til at ligge på en hjemmeside, hvordan sikrer jeg at disse ikke kan hentes af andre selv om de kender den nøjagtige placering og navn? Jeg kan ikke selv sætte beskyttelse på databaserne og min udbyder vil heller ikke, er der en måde hvorpå man kan beskytte filerne med ASP?
Avatar billede martin181 Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:10 #1
..lytter med  ;-)
Avatar billede hornshoj Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:13 #2
Dårlig udbyder! Han må da give dig et bibliotek på webserveren, hvor der er sat de rigtige rettigheder. Du kan ikke forhindre andre i at downloade databasen, hvis der på serveren ikke er sat de rigtige rettigheder.
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:13 #3
Du kan gøre to ting:

Få din udbyder til at lave en databaseskuffe bag ved dit site - så kan man ikke hente din database.

Eller rename din database til database.mdb.asp, så vil serveren opfatte det som en asp-fil når man prøver at downloade den og man vil ikke kunne få den ned.

Meyer
Avatar billede hornshoj Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:13 #4
Hvem er din udbyder?
Avatar billede hornshoj Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:15 #5
->>> meyer, hvad nu hvis vedkommende ikke benytter en browser til at hente filen.... så kan man da bare hente den med andet program!
Avatar billede raenil Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:15 #6
Danmarks.nu - danmarks billigste udbyder. Nu ved vi hvorfor...
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:15 #7
hornshoj>>hvordan??
Avatar billede raenil Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:16 #8
Man kunne jo bruge teleport pro - så er ingenting ændret.
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:17 #9
hvad gør teleport ??
Avatar billede hornshoj Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:18 #10
Når jeg kender den fuldesti, kunne jeg lave dette:
<a href=\"fuldsti til database\">klik her for at hacke (:</a> og derefter højreklikke og benytte gem som... thats it!
Avatar billede raenil Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:18 #11
Den downloader en hel hjemmeside af gangen inklusive alle sider og filer. Man kan også få den til at søge på en bestemt type filer - eksempelvis .mdb eller jpg. Men nu du siger det - jeg har da vidst egenlig aldrig prøvet på ASP-sider...
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:19 #12
hornshøj>>Det tror jeg ikke, serveren vil eksekvere databasen som om det var en asp-fil :-)
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:20 #13
raenil>>Tror du den også kan hente asp-sider ??
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:21 #14
hornshoj>>Og er det løsningen med en skuffe bag web-roden kan du ikke skrive stien :-)
Avatar billede raenil Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:21 #15
Meyer>> Har aldrig prøvet
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:22 #16
raenil>>Tror nu ikke det kan lade sig gøre :-)
Avatar billede meyer Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:26 #17
Hornshoj>>Renamer jeg basen til web.mdb.asp og prøver din ide - får jeg denne:

Active Server Pages error \'ASP 0116\'

Missing close of script delimiter

/database/web.mdb.asp, line 7

The Script block lacks the close of script tag (%>).

Så jeg tror min ide er god nok :-)

Meyer
Avatar billede cybermike Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:28 #18
raenil> Det passer ikke for webserveren opfatter en ASP fil som et script og forsøger derfor at udføre det som et script.
En browser sender en
HTTP>GET ./youdirectory/data.mdb.asp
og det er ligegyldigt hvilken browser som sender den, så svarer serveren med det samme.

En anden ting du kunne gøre var at sætte ejer rettighederne til root og chmod til 000.
Du kunne også bruge en htaccsess!