Avatar billede snowpark Nybegynder
01. november 2002 - 19:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sende data mellem to computer

skal sende data mellem min egen computer og min storebror som er i usa. har sent det via icq men er ved at være træt af at begge skal være ved computeren.  hvad kan jeg ellers gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. november 2002 - 19:30 #1
Lave en FTP server.
Avatar billede snowpark Nybegynder
01. november 2002 - 19:34 #2
hvordan gør man det?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. november 2002 - 19:40 #3
Jeg ved det ikke , men prøv at bruge ekspertens søgefunktion.
Jeg søgte på FTP server og fik en masse interessante oplysninger.
Held og lykke med det. *S*
MVH:
Fromsej.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. november 2002 - 19:47 #4
Prøv at kigge på det her.
http://www.eksperten.dk/spm/127309
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. november 2002 - 03:56 #5
få fat i f.eks. CesarFTP (gratis) og sæt det op begge to, på begge pc'er.
leg lidt med programmet, og vend så tilbage hvis der er noget du ikke ka hit u a.

lidt hjælp:
adressen i skal bruge (IP-adressen) kan ses på www.myip.dk (det er den adresse man kan se ude fra internettet)
For at komme ind på din bror's pc når han har sat sin ftp op, er ftp://ditbrugernavn:dinkode@xxx.xxx.xxx.xxx (hvor xxx.xxx.xxx.xxx er lig hans ipadresse.
Held og lykke med det.
Avatar billede proc Nybegynder
02. november 2002 - 04:39 #6
Du kunne jo også sende filerne som vedhæftninger til mails. Så kan de hentes, når det passer din bror.

Men jeg giver metal_hansen ret, FTP er en bedre løsning. Programmet CesarFTP kan hentes her: http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=665. Det er et freeware-FTP-serverprogram, og det er faktisk ikke så svært som det lyder. Som klient ville jeg måske nærmere vælge smartFTP (http://www.smartftp.com/download/). Det er også freeware, men lidt mere overskueligt - og hurtigere...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:37 #7
lukketid?!