Avatar billede dna Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:03 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Tælle antal download

Hej alle eksperter!!

..Jeg har et lille problem med min side. Jeg vil gerne vise antal downloads af en bestemt fil! ...men, det skal ikke laves via redirect!! Kan dette lade sig gøre??

dna
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:14 #1
nej
Avatar billede kasseper Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:16 #2
du skal nok have en variabel som bliver gemt altid, enten i en tekst fil eller i en database...
Hent variablen når du åbner siden, tæl den op med et javascript i linkets onClick event, og gem variablen når siden forlades altså åben et vindue i body tagets onunload event hvor du gemme variavblen og lukker siden...

Avatar billede foley Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:49 #3
Hej dna !

Hvis du lægger alle filer i database hvori der osse er en row som du f.eks. kan kalde count, så koder du bare et asp dokument, som henter filen samtidig med at den lægger 1 til count
Avatar billede dna Nybegynder
05. oktober 2000 - 22:58 #4
KASSEPER...! Kan du ikke lige lave et eksempel ?
Avatar billede dna Nybegynder
05. oktober 2000 - 23:32 #5
..eller andre ???
Avatar billede ortrak Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:10 #6
Det kan ikke laves uden redirect, med mindre filen ligger i en db.

Jeg gider rent sagt ikke lave det. Prøv at søge efter det på eksperten.dk eller activeserverpages.dk.

/ortrak
Avatar billede phreak--- Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:14 #7
Jeg har lavet et system du kan bruge, det er godt nok med redirect, men det er ikke noget brugeren mærker noget til.

Prøv at teste det, og se om det er noget for dig:
http://www.mols.dk/service/download/
Avatar billede dna Nybegynder
06. oktober 2000 - 02:24 #8
phreak--- >> Jeg kan sq ikke hente den derinde fra ?? Man skal vist logge ind, men det virker ikke! Er der en anden url ??

dna
Avatar billede phreak--- Nybegynder
06. oktober 2000 - 04:31 #9
dna >> nej, du kan ikke hente den. det er en hosted service. du skal være oprettet, før du kan logge ind, det kan du gøre ved linket under knappen.
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:01 #10
Jeg kan jo prøve, men det bliver kun i grove træk det er jo kun 30 point....
Du skal have en .txt fil i samme bib som siden...

--------------------------------------------------
når siden hentes laver du flg...

Dim antaldown
set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.opentextfile(server.mappath(\"antal.txt\"))
        antaldown = cint(file.readline)
file.close
Set file = Nothing
---------------------------------------------------

I dit body tag skal du have denne med :

<body onUnload=\"java script:window.open(\'savemydownloads.asp?antal=\' + antaldown,\"plain\",\"width=2,height=2\");\">

---------------------------------------------------

inde i dit head har du f.eks. en sådan svend her :

<%= \"<script>\" %>
<%= \"var downlds\" %>
<%= \"downlds = \" & antaldown %>
<%= \"</script>\" %>

Længere nede har du f.eks. et link til et download :
<a href=\"myprogram.exe\" onClick=\"downlds = downlds + 1;document.downantal.value=downlds\">
<input type=\"text\" name=\"downantal\" value= <%= \"\'\" & antaldown & \"\'\" %>>

-----------------------------------------------------

Og nu til savemydownloads.asp siden der hentes når den forige side forlades...

dim howmany
howmany = Request.Querystring(\"antal\")
set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.createtextfile(server.mappath(\"aspcount.dat\"),true)
    file.writeline(visitorcount)
file.close
Set fs = nothing

<html>
<head>
</head>
<body>
<script>
self:close()
</script>
</body>
</html>

----------------------------------------------
Puhhaaaa det var en masse, du skal nok lige fifle lidt med det, men det er
den overordnede ide....
Den er IKKE testet, men burde da virke...
Håber det lykkes..
Kasseper

Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:01 #11
tekst filen skal hedde antal.txt
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:03 #12
du kan jo selv bestemme hvordan dit antal skal repræcenteres, her sættes antallet ind i et tekst felt, nok lidt klodset, men du kan jo bare skriver det ud med document.write(downlds)
Avatar billede dna Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:14 #13
kasseper: virker din idé oxo med mange forskellige downloads på samme side ??
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:45 #14
Ja du skal bare enten have en .txt. fil pr. download,eller organisere din .txt fil sådan at hver linie rep. et download, du kan så manipulere data du hiver ud som du vil, Hvordan man gør det kan jeg ikke lige huske, men det er noget med at hive første linie ud, så næste ved at readline igen, og når man skal skrive til filen igen, så er det vist også samme princip.....
Hvis det er meget vigtigt og du ikke kan finde det andet steds, så kan jeg godt lige finde det og forklare dig det, MEEEEN 30 point rækker snart ikke længere.....
Avatar billede dna Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:34 #15
hhmm!! Du kan sq få alle mine point hvis du laver noget jeg kan bruge !!!

plz..!

du kan også fange mig på
mail: dna@nitric.dk
ICQ: 20739427
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:35 #16
Okay okay jeg skal nok kigge på det, men først lige et spørgsmål hvordan ser det ud med de rutiner jeg har skrevet, virker det....eller får du en fejl...
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:42 #17
Jeg tjeckede lige dine point og WOW du har 50 point, men jeg skal nok gøre forsøget aligevel...
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 20:52 #18
det bliver dog ikke lige nu...
Avatar billede dna Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:24 #19
..men, gør du det ??
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:40 #20
ja ja men først imorgen eller søndag sorry, jeg kan ikke finde min bog den er nok på jobbet...
Avatar billede kasseper Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:45 #21
Okay here we go :

Du skal bruge to sider en der indeholder dine downloads den kunne f.eks. hedde downloads.asp og en der ikke skal vises som f.eks. kunne hedde savecount.asp...
Dersuden skal du bruge en txt fil i samme bib som de andre filer...
den skal hedde antal.txt og være opbygget således :

0X0X0
første 0 rep første download næste 0 rep det 2 download og det 3 nul det sidste download link....
-----------------------------

Så til downloads.asp
<%
Dim thestring, myarray
set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.opentextfile(server.mappath(\"antal.txt\"))
    thestring = file.readline
file.close
Set file = Nothing
myarray = Split(thestring, \"X\", -1, 1)

%>

<html>
<head>
    <title></title>
<%
response.write \"<script>\"
response.write \"var antal1\"
response.write \"var antal2\"
response.write \"var antal3\"
response.write \"antal1 = \" & Cint(myarray(0))
response.write \"antal2 = \" & Cint(myarray(1))
response.write \"antal3 = \" & Cint(myarray(3))
response.write \"</script>\"
%>

</head>

<body onUnload=\"java script:window.open(\'savecount.asp?antal1=\' + antal1 + \'&antal2=\' + antal2 + \'&antal3=\' + antal3\"plain\",\"width=2,height=2\");\">

Her er mine filer du frit kan downloade....
<form name=\"downloadsec\">
<a href=\"myfirstfile.zip\" onClick=\"antal1 =  antal1 + 1;nr1.innerHTML = antal1\">Min første fil</a><div id=nr1></div>
<a href=\"mysecondfile.zip\" onClick=\"antal2 =  antal2 + 1;nr2.innerHTML = antal2\">Min første fil</a><div id=nr2></div>
<a href=\"mylastfile.zip\" onClick=\"antal3 =  antal3 + 1;nr3.innerHTML = antal3\">Min første fil</a><div id=nr3></div>

</form>
</body>
</html>
også savecount.asp

<%

dim howmany1, howmany2, howmany3,thestring
howmany1 = Request.Querystring(\"antal1\")
howmany2 = Request.Querystring(\"antal2\")
howmany3 = Request.Querystring(\"antal3\")
thestring = howmany1 & \"X\" & howmany2 & \"X\" & howmany3

set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.createtextfile(server.mappath(\"antal.txt\"),true)
    file.writeline(thestring)
file.close
Set fs = nothing
%>

<html>
<head>
</head>
<body>
<script>
self:close()
</script>
</body>
</html>

------------------------------------------------------

Det var så det, MEEEEEEN jeg har desvære næsten lige fået ny maskine så jeg har ikke kunne afprøve det, så de fejl du \'måske\' får må du lige rapportere....
Og hvis det endelig er så kan jeg afprøve det på jobbet på mandag.....
Avatar billede dna Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:57 #22
..ok! Jeg tester det så snart tømmermændene er væk!! :-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:58 #23
lol
Avatar billede dna Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:30 #24
...Jeg har lidt problemer med at få det til at virke!! Lige et spørgsmål: Skal downloadene være lige efter hinanden, med deres tilhørende stats ligeefter ??

...men, på den anden side, du får jo flere point for hver dag der går !!! :)

dna
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 14:00 #25
OK nu har jeg da fået det til at virker her hos mig....

jeg bruger flg. kode :

først har du en tekst fil der heder antal.txt den indeholder :
0X0X0X0
det første 0 er første download antal andet nul er andet antal og det nul NUMMER 4 er download NUMMER 3, hvorfor den vil have det sådan ved jeg ikke.....????

første fil hedder :
downloads.asp
-----------------------------------------------------

<%
response.expires = - 1000
Dim thestring, myarray
set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.opentextfile(server.mappath(\"antal.txt\"))
    thestring = file.readline
file.close
Set file = Nothing
myarray = Split(thestring, \"X\", -1, 1)

%>

<html>
<head>
    <title></title>
<%
response.write \"<script>\"
response.write \"var antal1;\"
response.write \"var antal2;\"
response.write \"var antal3;\"
response.write \"antal1 = \" & Cint(myarray(0)) & \";\"
response.write \"antal2 = \" & Cint(myarray(1)) & \";\"
response.write \"antal3 = \" & Cint(myarray(3)) & \";\"
response.write \"</script>\"
%>

</head>
<SCRIPT scriptlanguage = \"JavaScript\">
<!--

function Gem()
{
  Gem = window.open(\"savecount.asp?antal1=\" + antal1 + \"&antal2=\" + antal2 + \"&antal3=\" + antal3, \"plain\", \"width=2, height=2\");
}
-->
</SCRIPT>

<body onUnload=\"java script:Gem();\">

Her er mine filer du frit kan downloade....
<form name=\"downloadsec\">
<a href=\"#\" onClick=\"antal1 =  antal1 + 1;nr1.innerHTML = antal1\">Min første fil</a><div id=nr1></div>
<a href=\"#\" onClick=\"antal2 =  antal2 + 1;nr2.innerHTML = antal2\">Min første fil</a><div id=nr2></div>
<a href=\"#\" onClick=\"antal3 =  antal3 + 1;nr3.innerHTML = antal3\">Min første fil</a><div id=nr3></div>

</form>

<script>
nr1.innerHTML = antal1
nr2.innerHTML = antal2
nr3.innerHTML = antal3
</script>

</body>
</html>

---------------------------------------------
Næste fil hedder savecount.asp

---------------------------------------------

<%

dim howmany1, howmany2, howmany3,thestring
howmany1 = Request.Querystring(\"antal1\")
howmany2 = Request.Querystring(\"antal2\")
howmany3 = Request.Querystring(\"antal3\")
thestring = howmany1 & \"X\" & howmany2 & \"X0X\" & howmany3

set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.createtextfile(server.mappath(\"antal.txt\"),true)
    file.writeline(thestring)
file.close
Set fs = nothing
%>

<html>
<head>
</head>
<body>
<%= howmany1 & \"<br>\" & howmany2 & \"<br>\" & howmany3 %>

</body>
</html>

--------------------------------------------

Husk at alle 3 filer skal ligge i samme bibl.
Du kan flytte rundt på linksne som det passer dig.
Du kan også flytte rundt på de div tags der er altså for link 1
<div id=nr1><div>
Jeg har lavet linksne så de referere til denne side, og der skal du så lægge stien til dine filer

Kig koden igennem og lur hvordan du evt. kan have flere links.
Dette eksempel var bare lavet med 3 links.
Du skal i så fald lave flere antal\'s og howmany\'s men det kan du sikkert se ud af koden...

Håber det er tilfredsstillende...
Avatar billede kasseper Nybegynder
09. oktober 2000 - 14:06 #26
ups filen savecount skal så sådan her ud...
<%

dim howmany1, howmany2, howmany3,thestring
howmany1 = Request.Querystring(\"antal1\")
howmany2 = Request.Querystring(\"antal2\")
howmany3 = Request.Querystring(\"antal3\")
thestring = howmany1 & \"X\" & howmany2 & \"X0X\" & howmany3

set fs = createobject(\"scripting.filesystemobject\")
    set file = fs.createtextfile(server.mappath(\"antal.txt\"),true)
    file.writeline(thestring)
file.close
Set fs = nothing
%>

<html>
<head>
</head>
<body>
<script>
self:close()
</script>
</body>
</html>

Avatar billede dna Nybegynder
10. oktober 2000 - 00:26 #27
...MANGE TAK!

Der skulle være flere som dig herinde!

dna
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:10 #28
jeg takker