Avatar billede msskov Nybegynder
01. november 2002 - 11:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Insufficient disk space - men der er jo masser af plads !

NW4.20
Jeg får denne fejl "SERVER-4.11-3227 Insufficient disk space on volume XXXX prevented a newly decompressed file from being commited to disk in its decompressed format when the file was closed"

Det undrer mig fordi at det ser ud til at være masser af plads, over 700MB. Og jeg mener ikke at der findes filer der er meget mere en 100MB store.

Er der en måde at se, hvilke fil den brokker sig over ?
Avatar billede sekam Nybegynder
01. november 2002 - 11:56 #1
Avatar billede sekam Nybegynder
01. november 2002 - 12:10 #2
Avatar billede fasfan Nybegynder
01. november 2002 - 13:35 #3
At der er 700Mb tilbage på disken, betyder ikke at der er 700Mb til rådighed for brugeren.

Der kan være lavet begrænsninger på directories, eller på brugerniveau.

Log på som Admin. Start Stifinder. Højreklik på et af netværksdrevene i venstre side(den volume der er angivet i fejlen). Vælg Properties.
under fanabladet 'NetWare Info' kan du se om der er space restrictions det pågældende sted. Noter hvor meget ledig plads der er angivet. Står der mindre end 700Mb?
Log på som almindelig bruger, og check igen på samme netværksdrev. Står der det samme?

Mere info her:
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2941603.htm

En anden mulighed er at der er store mængder slettede filer, der ikke har været slettet længe nok, til at Netware inddrager pladsen til nye filer.
- Log på som admin
- Start stifinder
- Map et drev til roden af den pågældende volume
- Højreklik på drevet i venstre side af stifinder vinduet
- Vælg PURGE FILES

Bemærk: Når du sletter en file fra en Novell server, bliver den liggende indtil pladsen bliver genbrugt, eller indtil den bliver purget. Purge = Fjern de slettede filer. Du mister altså ikke nogle data.

/FasFan
Avatar billede msskov Nybegynder
01. november 2002 - 15:01 #4
Takker for alle svar. Det var 11% reglen (sekam's svar) den prøvede at overbevise mig om !
Mht purge file (FasFan) så har vi lige været en tur igennem med "allmost out of disk space". Så purge har været flittigt benyttet.
Min næste opgave bliver at sætte en større disk i (yeak)

mvh msskov