Avatar billede asp_help_me Nybegynder
01. november 2002 - 11:11 Der er 3 kommentarer

Min flash scroll tekst, virker ikke...

Er der en der kan hjælpe mig, med min scroll???
Filen kan hentes her:
http://www.friserverplads.dk/tazt/eksperten.zip

Problem er, at den ikke vil rolle teksten ned...
Avatar billede barklund Nybegynder
01. november 2002 - 12:07 #1
Har ikke flash ved hånden - skriv scriptet her eventuelt... Jeg kan med garanti hjælpe dig :o)
Avatar billede tubdk Nybegynder
01. november 2002 - 13:28 #2
Prøv at ændre dit textfelt navn til noget andet, naturligvis både på textfeltet, i dit script og i .txt filen. Ordet "text" er reseveret som "proberty" i flash og er derfor ikke et godt navn til vars

Ændre derefter dine scroll knapper til:

op:
on (release) {
    text2.scroll = text2.scroll-1;
}

ned:
on (release) {
    text2.scroll = text2.scroll+1;
}

Det er en god ide at bruge maxscroll proberty'en på textfeltet til at søger for at du ikke scroller for langt. Der findes et super eksempel i flash help.

Det virkede i hvertfald hos mig ;-)

Good luck ;-)
Avatar billede cobe Nybegynder
01. november 2002 - 13:36 #3
Det er fordi din loadvariables ligger i samme frame, som dit dyn. tekstfelt. Det har jeg også haft problemer med før. En løsning er:

Marker frame 2 i din timeline -> tryk F6 for ny keyframe -> sæt en stop(); kommando i dette frame...vupti.