Avatar billede jonaswibert Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:46 Der er 10 kommentarer

Simpel login

Jeg ved godt, at der er mange der allerede har oprettet lignende spørgsmål, men jeg fatter dem bare ikke. Jeg er ved at lave en hjemmeside til for min klasse og der skal jeg lave en login side, så jeg er fri for at skulle have underskrfter til tilladelser og alt muligt.
Det er kun nødvendigt med et brugernavn og password, der går videre til en enkelt side. Er der en eller anden enkel måde det kan gøres på?
På forhånd tak.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:53 #2
<html>
<head>
<title>Adgangskode Simpel</title>
</head>

<body>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!--

function valid(path) {
var password = prompt("Skriv Adgangskode:", "");
if (password) location.href = path + password + ".htm";
}
// -->

</SCRIPT>
Klik <A HREF="java script:valid('')">her</A> for at hente den side du vil se.

</body>
</html>
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:00 #3
Hvordan bestemmer man så den side, som den skal gå til og adgangskoden?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:02 #4
det er det de taster i loginfeltet der bestemmer det så kald den : XZCXXXXCDDGEFREDFF.htm
så er det samtidig passwordet.
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:09 #5
Jeg kan ikke rigtigt få det til at virke. Det ser nogenlunde sådan her ud:
<html>
<head>

  <meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=ISO-8859-1">
</head>
  <body text="#33ccff" bgcolor="#ffffff" link="#33ccff" vlink="#ffff33"
alink="#33ccff" background="Pr%E6rievind.bmp">

<div align="center">
<h1>Klassen 1.z login</h1>

<hr width="100%" size="2">
<div align="center">
<div align="center"><br>
                    </div>

<script language="JavaScript">

<!--

function valid(path) {
var password = prompt("Skriv Adgangskode:", "");
if (password) location.href = path + password + ".htm";
}
// -->

</script> Klik <a href="java script:valid('')">her</a> for at logge ind p&aring;
vores hjemmeside.  <br>
  </div>

</body>
</html>
Avatar billede no_doubt Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:14 #6
kan du afvikle asp på din side ?
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:22 #7
Den er ikke lagt ud endnu, men der hvor den kommer hen regner jeg da med, at den kan.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 22:24 #8
Lad vær med at bruge javascript login... Den kan brydes på mindre en 20 sekunder!.. Det er sq for let :)
Avatar billede no_doubt Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:27 #9
login.asp
<html>
<%
fejl = ""
If Request("Submit")<>"" Then
    If Request("navn") = "1Z" and _
        Request("password")="Hvad-End-Din-Kode-Maa-Vaere" Then
        Session("Valid") = Request("navn")
        Response.redirect "default.asp"

    Else
        fejl = "Forkert brugernavn eller password. Prøv igen!"
    End If
%>

<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<title></title>
</head>

<body text="#33ccff" bgcolor="#ffffff" link="#33ccff" vlink="#ffff33" alink="#33ccff"
background="Prrevind.bmp">
<div align="center">

<h1>Klassen 1.z login</h1>

<hr width="100%" size="2">
<div align="center">

<form action="login.asp" method="post">
  <div align="center"><center><table width="260">
<%If fejl <> "" Then%>
    <tr>
      <td width="256"><div align="center"><center><p><font size="1" face="verdana"
      color="#000000"><%=fejl%> </font></td>
    </tr>
<%End If%>
    <tr align="center">
      <td width="256" align="center">Administrator:<br>
      <small><font face="Verdana"><input type="text" name="navn" size="20" value="1Z"></font></small></td>
    </tr>
    <tr align="center">
      <td width="256" align="center">Adgangskode:<br>
      <small><input type="password" name="password" size="20"></small></td>
    </tr>
    <tr align="center">
      <td width="256" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Login"></td>
    </tr>
  </table>
  </center></div>
</form>
</div></div>
</body>
</html>

Den side der skal beskyttes skal have dette stående øverst i siden.
<%
if session("valid") = "" Then
Response.redirect "login.asp"
Else
Response.redirect "default.asp"
End If
%>

I'm out
Avatar billede no_doubt Nybegynder
31. oktober 2002 - 22:34 #10
<script LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
var key = new Array();  // Define QuickKey pages here
key['t'] = "new_page_3.htm";
key['n'] = "link2.html";
key['m'] = "link3.html";
key['f'] = "link2.html";

function getKey(keyStroke) {
isNetscape=(document.layers);

eventChooser = (isNetscape) ? keyStroke.which : event.keyCode;
which = String.fromCharCode(eventChooser).toLowerCase();
for (var i in key) if (which == i) window.location = key[i];
}
document.onkeypress = getKey;
//  End -->
</script>
denne her kan du også smide ind, det vil bevirke at alle som skal ind skal kende det rigtige bogstav de skal trykke for at komme videre i dette tilfælde kan du se hvad der sker i toppen