Avatar billede terran Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:23 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Fed skrift i textarea

Er der nogen der ved om man kan lave fed skrift i et textarea og hvordan man gør det

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2000 - 19:24 #1
<big> TEXT </BIG>
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2000 - 19:25 #2
hmmm....

<b> TEXT </b>
Avatar billede terran Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:27 #3
Det fungerer ikke - desværre
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2000 - 19:28 #4
kom med den kode hvor den skal sættes ind...
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:28 #5
<textarea style=\"font-weight: bold;\"></textarea> << Skulle gøre det... :o)

- Parazite
Avatar billede terran Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:29 #6
<textarea name=\'Besked\' cols=\'10\' rows=\'20\' wrap=\'virtual\'>Her kommer teksten som skal være i fed skrift</textarea>
Avatar billede padde Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:30 #7
<FORM ACTION=\"http://www.adresse.dk/\" METHOD=POST>
<TEXTAREA NAME=\"test\" COLS=40 ROWS=2 style=\"FONT-SIZE: 10px; COLOR: #FFFFFF; FONT-FAMILY: arial; BACKGROUND-COLOR: #000000\"></TEXTAREA>
</FORM>

Du kan også definere skrifttype, og tekstfarve, baggrundsfarve ... men jeg ved ikke om det virker i alle browsere
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:30 #8
WoopZ... font-weight = font-style... *G*
Avatar billede terran Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:30 #9
Det gør det også.... men kan det lade sig gøre at kun dele af teksten er fed
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:31 #10
Du kan ikke kun få dele af teksten til at være fed - er jeg da temmelig sikker på.

- Parazite
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2000 - 19:32 #11
<textarea name=\'Besked\' cols=\'10\' rows=\'20\' wrap=\'virtual\'><b>Her kommer teksten som skal være i fed skrift</b></textarea>
Avatar billede terran Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:33 #12
Det var det jeg frygtede.... der er ikke noget med noget karakter kode som kan sættes ind...

F.eks hvis du vil have automatisk linieskift i et textarea skrive man vbCRLF
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2000 - 19:34 #13
sorry:

<textarea name=\'Besked\' cols=\'10\' rows=\'20\' wrap=\'virtual\' style=\"font-weight: bold;\">Her kommer teksten som skal være i fed skrift</textarea>
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:51 #14
*Leder efter forskellen på det jeg skrev kl. 19.28.48, og ovennævnte*
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2000 - 19:52 #15
hmmm - faktisk ingen... sorry!
Avatar billede terran Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:52 #16
Jeg leder efter en måde hvor visse dele af teksten er fed og andre dele af en text ikke er, i et textarea
Avatar billede parazite Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:56 #17
terran : Er jeg 99% sikker på du ikke kan med CSS eller lign. Tvivler faktisk meget på at du overhovedet kan.

- Parazite
Avatar billede drean Nybegynder
05. oktober 2000 - 19:58 #18
Det kan lade sig gøre i IE5.5, og ikke andre browsere indtil videre, du kan jo kigge på:
http://msdn.microsoft.com/downloads/c-frame.htm#/downloads/samples/internet/default.asp

Hvor microsoft har nogle eksmpler.
Avatar billede nixen Nybegynder
05. oktober 2000 - 20:48 #19
drenge, drenge, drenge... *tsssss* *gg*
terran>> Du skal kigge lidt på \'textrange\' objektet og den associerede createTextRange metode der er tilgængelig fra IE4.0 - har du en MSDN står det der, ellers må du bruge msdn.microsoft.com.
:) Nixen.
Avatar billede nixen Nybegynder
05. oktober 2000 - 20:50 #20
DOH! Jeg undskylder ydmygt - der er jo da vist noget med at execCommand metoden lige præcis ikke virker på en range skabt over et textarea...

Tjek evt. Microsofts \'DHTML editing component\' der så vidt jeg husker kan netop det du skal bruge.

Endnu engang undskyld for mine *tsss* og *gg*...
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2000 - 00:58 #21
<ole>
Det kan under alle omstændigheder kun lade sig gøre i et \'rent\' MS-miljø...dvs. at bruger man Mac og/eller NS er det umuligt.
Hvis ikke det er noget, brugeren skal editere i, kan du jo bruge noget dynamisk layer-writing. Det kan du læse om her:
http://www.dansteinman.com/dynduo/
/mvh
</bole>