Avatar billede jmc Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kompliceret frames site eller anden løsning?

Hvordan ville du på en elegant måde udvikle et site hvor et stort baggrundsbillede kunne ligge som baggrund hele vejen rundt om et indholds scrollfelt?

Indholds scrollfelt ca. 780*400 skal altid stå i midten og billedet, uden om må ikke beskæres!

Det er et frameset, men hvordan få baggrunden til at følge hele vejen rundt?  Jeg er med på slicing, men hvordan stille billedet til højre og ventre? og top og bund skal altid mache med siderne.

Har du et bud eller et site hvor dette er lykkedes?
Avatar billede sukos Juniormester
31. oktober 2002 - 17:30 #1
af hva'? et scrollfelt?
Avatar billede flodfarmer Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:34 #2
vil du have et baggrunds billede, med en frame i forgrunden, hvor en helt anden side kan vises ??
Avatar billede sukos Juniormester
31. oktober 2002 - 17:35 #3
Enten, så skal du skære billedet ud i bider, så hver side smides ind i de enkelte frames, eller også dropper du frames og bruger CSS:

body {background-image: URL("pics/gbacka.jpg"); background-repeat: no-repeat; background-position: center; background-color: transparent; color: black; margin: 0px;}
Avatar billede jmc Nybegynder
31. oktober 2002 - 21:45 #4
sukos > søg på google eller på eksperten. ;o) Iframe div frameset der er mange muligheder.

flodfarmer > yes

sukos > frames duer ikke stor eller lille skærm skubber top billedet så det ikke macher siderne. billedet skal hænge sammen hele vejen rundt over framesne.

virker dit CSS kun for et af framesne?
det er jo forskelligt efter hvor framen er hvor den støder sammen
Avatar billede frags Nybegynder
01. november 2002 - 08:46 #5
Har du prøvet med iframe ??

Det her virker, hvis jeg altså har forstået det korrekt

<html>
<head>
<style>
body{background-image : url(billede.jpg); background-position : center; background-repeat : no-repeat;}
</style>

<table align="center" width="100%" height="100%" border="0">
  <tr>
    <td valign="middle"><IFRAME ID="ifrm" align="center" valign="center" NAME="ifrm" WIDTH=300 HEIGHT=300 SRC="iframe.html" FRAMEBORDER=1 SCROLLING=yes>
</IFRAME></td>
  </tr>
</table>
</html>
Avatar billede jmc Nybegynder
01. november 2002 - 11:47 #6
iframe er ikke særligt kompertibelt, kun IE...
Avatar billede jmc Nybegynder
01. november 2002 - 12:15 #7
Jeg prøver tak, men hvordan sætter man scrolling = 0

<IFRAME ID="ifrm" align="center" valign="center"  NAME="ifrm" WIDTH=780 HEIGHT=400 SRC="indhold.htm" FRAMEBORDER=1 SCROLLING=yes ALLOWTRANSPARENCY="true" SCROLLING=NO>
Avatar billede frags Nybegynder
01. november 2002 - 13:11 #8
<html>
<head>
<style>
body{background-image : url(billede.jpg); background-position : center; background-repeat : no-repeat;}
</style>

<table align="center" width="100%" height="100%" border="0">
  <tr>
    <td valign="middle"><IFRAME ID="ifrm" align="center" valign="center" NAME="ifrm" WIDTH=300 HEIGHT=300 SRC="iframe.html" FRAMEBORDER=1 SCROLLING=no>
</IFRAME></td>
  </tr>
</table>
</html>

Der