Avatar billede peterkh Nybegynder
05. oktober 2000 - 16:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Telefonliste findes ikke

Hej!

Jeg oplever fejlmeddelelsen \"Telefonliste findes ikke\" i forbindelse med opkald via modem til mit homebankingsystem.

Jeg anvender windows 95 og et 56K Modem. Homebankingsystemet er Bankens ErhvervsSystem, som er udviklet af Bankernes EDB Central i Roskilde.

Er der nogen, som kan forklare mig, hvad der er galt?

Avatar billede powell Nybegynder
05. oktober 2000 - 18:16 #1
Du kalder muligvis for hurtig op, mange bankforbindelser kan kun koble op til 36,6 Baud eller der omkring, prøv og set BR ned.
Avatar billede teknik Juniormester
05. oktober 2000 - 23:07 #2
Et par skud.
Et sted i programmet findes formodentlig en liste over ét eller flere opkaldspunkter, som kan give dig adgang til bankens computer...denne liste er måske blevet slettet.

Home banking programmer anvender faciliteten \"netværk via modem\".
Typisk, så lægger de et opkalds link i denne folder.
Kan være at det nummer der skal ringes til er blevet \"tværet\", evt. i forbindelse med opkald til Internet på en \"næsten\" identisk forbindelse.
Avatar billede peterkh Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:00 #3
Til Powell:
Jeg kalder kun op med 19.200 baud

Til Teknik:
Ja, der anvendes en \"Netværk via modem\"-forbindelse, men den er helt OK. Jeg har talt med bankens hotline, og vi har sammen gennemgået ALLE indstillinger.

Til Powell og Teknik:
Tak for hurtige svar, men jeg tror desværre ikke det var mit \"clue\" til at komme videre.
Avatar billede powell Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:33 #4
Kan du komme i kontakt til banken, hvis din linie bliver åbnet i windows og ikke via bankens program?
Avatar billede templar Nybegynder
06. oktober 2000 - 11:49 #5
Ring til banken og snak med deres systemadministrator
Avatar billede peterkh Nybegynder
07. oktober 2000 - 09:19 #6
Til Powell: Nej, det kan jeg ikke.

Til Templar: Det har jeg prøvet. Jeg har talt med bankens Hotline. De har set problemet før, men kender ikke svaret.
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 11:02 #7
Jeg har tænkt over sagen, har du forsøgt at ringe til din bank fra et andet operativsystem end win95?
Avatar billede peterkh Nybegynder
19. oktober 2000 - 14:24 #8
Nej, jag har ikke prøvet andet end win95.

Banken har sendt mig en opdateret version af homebankingprogrammet. Jeg har dog ikke haft tid til prøve den endnu.

Så jeg vil egentlig gerne nedlægge dette spørgsmål. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 14:33 #9
Du burde havde nogle knapper når du er inde på dette spørgsmål, hvor du burde kunne trykke accepter, hvor du så vælger hvem der evt. skal have point eller hvem der ikke skal havde noget.

Er der nogen der ikke skal havde noget, så accepterer du ingen, og lægger selv et svar ind som du accepterer.
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 14:34 #10
Det SKAL være et svar før du kan slutte spørgsmålet.
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 17:15 #11
Her er et svar..du kan bar gi\' det 0 point
Avatar billede peterkh Nybegynder
19. oktober 2000 - 17:24 #12
Ups, jeg fik ikke lov til at vælge, hvem der skulle have point, og hvor mange.

Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2000 - 19:10 #13
Her er Points retur
http://www.eksperten.dk/spm/29513
Fair play er jo en uskreven regel på eksperten.

mvh :-)
Teknik