Avatar billede turnpike Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med udenlansk tastatur --> dansk tastatur

Hvis man køber en bærbar i udlandet hvad er så mulighederne for at give den et dansk tastatur?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. oktober 2002 - 16:53 #1
Nogle bærbare kan, Nogle IBM maskiner kan man fjerne tastaturet og sætte et dansk i, men det er dyrt.

Er det billigere at købe i udlandet??? Jeg tvivler, hvis du køber uden for EU risikere du at komme til at betale told!
Avatar billede turnpike Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:56 #2
det er noget billigere at købe en brugt bærbar i ebay deutschland eksempelvis og så kommer der vel ikke told på ...? Det er ikke muligt at omkode tastaturet på nogen måde?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:00 #3
Der findes programmer, som giver dig mulighed for at kode tastaturet op, altså så det kan skrive danske bogstaver/tegn
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. oktober 2002 - 17:01 #4
vil du omkode det, eller have tegnene på keyboardet???
Avatar billede turnpike Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:02 #5
tjah, man kunne velsagtens nøjes med at omkode tastaturet og så blot lade de tegn som normalæt er æ ø å blive det. Er der nogen problemer forbundet med det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. oktober 2002 - 17:04 #6
Ikke andet end forvirringen, man kan vel bare fortælle sin windows at der er tale om et dansk keyboard, computeren er jo egentligt lige glad med hvilket keyboard der er på.
Avatar billede turnpike Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:04 #7
der er ikke nogen derude som har erfaring med det?? -altså om det virker meget forvirrende eller hvad?
Avatar billede turnpike Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:11 #8
det jeg tænkte på var et tysk tastatur som jo i forvejen har ö ä og ü på de steder hvor vi har æ ø å, så kan man vel bare bruge dem?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:11 #9
Du kunne jo bare nogle små dymo seddler, hvor du skrive æ,ø, å etc. som du så sætter på. Så burde du da nok kunne finde ud af det, når du har omkodet det.
Avatar billede turnpike Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:14 #10
ja, men det er næsten nemmer ved det tyske, man vænner sig vel hurtigt til det :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:43 #11
Jeg takker
Avatar billede theboogieman Nybegynder
10. maj 2003 - 22:36 #12
Jeg har personligt arbejdet med at skifte bærbar us-tastature ud med danske på IBMs. Det tog få sekunder. Spørgsmålet er vel også om man overhovedet kan få fat i et dansk... hvem producere fri danske tasteture til laptopper???