Avatar billede dellevela Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

vb6 skal lave linje skift!

jeg har lave en textbox som hedder resp så har jeg lavet en knap command3
lavet en tekst box til text1

jeg vil godt have at når man klikker på command3 skriver den det i text1 som der stod i resp. når man så skriver noget nyt rykker den det andet en linje ned! er der nogle der kan hjælpe mig med det????
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:59 #1
private sub Command3_Click()
text1.text = resp.text & vbCrLF & text1.text
end sub

Du skal sikre dig at propertien multiline er sat til true på text1
Avatar billede driis Nybegynder
30. oktober 2002 - 16:59 #2
Naturligvis:

I din command 3 sub:

text1.text = text1.text + resp.text + vbCrLf

vbCrLf er linieskift i VB
Avatar billede driis Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:00 #3
Dette virker i øvrigt ikke i Visual Basic .NET (7.0) Hvis du bruger det, kan jeg strikke et andet eksempel sammen for dig.
Avatar billede dellevela Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:09 #4
tak!
Avatar billede johnfs Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:55 #5
Det forstår jeg ikke jeg bruger da  + vbCrLf + under VB.NET uden problemmer
Avatar billede driis Nybegynder
30. oktober 2002 - 21:45 #6
johnfs >> Du har ret. Min fejl. Jeg vidste bare, at der er lavet om på mange andre konstanter i .NET, og eftersom jeg ikke havde prøvet at bruge vbCrLf under .NET endnu, ville jeg gøre opmærksom på at jeg ikke var sikker på, at det virkede. Jeg kan godt se, at jeg skrev det, som om jeg påstod, at vbCrLf ikke virker i .NET