Avatar billede frags Nybegynder
30. oktober 2002 - 04:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk minimering af vindue

Jeg har en side som åbner et vindue. Det første vindue skal så minimeres automatisk. Gerne med det samme. Ville helst at det helt forsvandt, men det kan man jo ikke pga den flotte Dialogboks som kommer frem ;-)
Avatar billede grunken Nybegynder
30. oktober 2002 - 05:42 #1
der findes ikke en direkte funktion der lige kan minimere vinduet, men den her skal nok skabe irritation, og det ønskede :)

<script>
self.resizeTo(300,300)
self.moveTo(500,(screen.height+1))
</script>

<html>
<body onload="window.blur()">
LEGER FOR VIIIILDT
</body>
<html>

du kan jo lege med alle ovenstående tal og placere vinduet lidt bedre, men alligevel skjult, for at undgå folk bliver voldeirreterede !

-grunken
Avatar billede frags Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:51 #2
Hmm, det virker godt nok.... Men måske lidt for irriterende....

Det jeg vil er, at jeg vil ha det gamle browservindue gemt bag det nye. For hvis man f.eks. går ind på siden i et maksimeret vindue, så ser det ud som om det nye vindue er en del af siden...

Kan det mon lade sig gøre at centrerer det gamle vindue og så gøre det mindre ? f.eks. 500 gange 500... Sådan at det gemmer sig bag det nye

kig evt. min side http://frags.dk
Avatar billede grunken Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:25 #3
Du vil centrere det bagved altså :), jeg håber jeg har forstået og brygget et lille script sammen til dig, hvor du bare kan indtaste en vindues-størrelse, og så vil det altis centrere sig uanset opløsning :)

<script>
var winb  = 500          //indtast bredde på vindue
var winh  = 375          //indtast hojde på vindue

var bredde = ((screen.width-winb)/2)
var hojde  = ((screen.height-winh)/2)

self.resizeTo(winb, winh)
self.moveTo(bredde, hojde)

document.write (bredde)
</script>

<html>
<body onload="window.blur();">
</body>
<html>

-grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
31. oktober 2002 - 01:29 #4
hehe, hvor jeg staver !