Avatar billede nadine Nybegynder
30. oktober 2002 - 03:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fast skriftstørrelse

Hvordan definerer jeg fast skriftstørrelse i en begrænset del af en side?

F.eks i en eller flere tabeller eller een bestemt celle eller et bestemt link

/Nadine
Avatar billede frags Nybegynder
30. oktober 2002 - 04:20 #1
Er det mon sådan her du mener ?
<html>
<head>
<style>

        <!--
                .stor{
                        color:#4f4f44;
                        font:100px Arial,Helvetica,sans-serif;
                        text-decoration: none;
                }
        -->
        <!--
                .lille{
                        color:#4f4f44;
                        font:15px Arial,Helvetica,sans-serif;
                        text-decoration: none;
                }
        -->
</style>

</head>

<body bgcolor="#ffffff">
<span class="stor">Denne tekst blir ret stor.....</span>
<br><br>
<span class="lille">Denne tekst blir IKKE ret stor.....</span>
</body>
</html>
Avatar billede frags Nybegynder
30. oktober 2002 - 04:21 #2
Prøver lige igen.....Og så som et svar DOOOOOOH......

Er det mon sådan her du mener ?
<html>
<head>
<style>

        <!--
                .stor{
                        color:#4f4f44;
                        font:100px Arial,Helvetica,sans-serif;
                        text-decoration: none;
                }
        -->
        <!--
                .lille{
                        color:#4f4f44;
                        font:15px Arial,Helvetica,sans-serif;
                        text-decoration: none;
                }
        -->
</style>

</head>

<body bgcolor="#ffffff">
<span class="stor">Denne tekst blir ret stor.....</span>
<br><br>
<span class="lille">Denne tekst blir IKKE ret stor.....</span>
</body>
</html>
Avatar billede nadine Nybegynder
30. oktober 2002 - 04:47 #3
Øehm... nej.

Er ikke det jeg mener.
Du får lige linket

www.nadine.dk/dansk

De links der er i venstre side skal IKKE kunne ombrydes men være fast størrelse.
Hvis du f.eks har sat din tekststørrelse til større i visse skærmopløsninger kommer det jo til at se vanvittigt ud.

Ved godt at der ikke er andet end links lige på dén side da resten står i en <iframe> men det er ikke sådan på alle sider jeg pusler med.

Den kode du har skrevet (både som kommentar og svar *G*) kan jeg se blot definerer to forskellige typer.

Meeeen... ser ud til at jeg bare kan nøjes med at bruge ½delen af det du har skrevet.
Har dog ikke afprøvet det da jeg sidder på en netcafé hvor man ikke må en skid - så må vente til jeg kommer hjem.

/Nadine
Avatar billede nadine Nybegynder
30. oktober 2002 - 04:48 #4
PS: Hvis jeg kun skal bruge ½delen - skal du så kun ha' 7½ point? *GGG*
Avatar billede nadine Nybegynder
01. november 2002 - 00:17 #5
frags> Nå... det fandt du ikke morsomt, så du får da bare allesammen ;o)

Thanx!

/Nadine
Avatar billede nadine Nybegynder
01. november 2002 - 00:21 #6
Øehm.... hvor skriver jeg det så det gælder al tekst i hele dokumentet?
Og gælder det i så fald også for textlinks?

/Nadine
Avatar billede frags Nybegynder
01. november 2002 - 07:44 #7
Prøv med det her

<html>
<head>
<style>
        <!--
                .linktype1{
                        color:#000000;
                        font:10px Arial,Helvetica,sans-serif;
                }
        -->

        <!--
                .linktype2{
                        color:#000000;
                        font:25px Arial,Helvetica,sans-serif;
            text-decoration: none;
                }
        -->

        <!--
                .stor{
                        color:#4f4f44;
                        font:100px Arial,Helvetica,sans-serif;
                        text-decoration: none;
                }
        -->

        <!--
                .lille{
                        color:#4f4f44;
                        font:15px Arial,Helvetica,sans-serif;
                        text-decoration: none;
                }
        -->
</style>

</head>

<body bgcolor="#ffffff">
<span class="stor">Denne tekst blir ret stor.....</span>
<br><br>
<span class="lille">Denne tekst blir IKKE ret stor.....</span>
<br><br>
<a href="http://www.somelink.dk" target="_blank"><span class="linktype1">Dette link er ikke ret stort</span></a>
<br><br>
<a href="http://www.somelink.dk" target="_blank"><span class="linktype2">Her er et andet link som er lidt større, men uden understregning</span></a>
</body>
</html>

Det du gør, er at du laver hver indstilling sådan her

        <!--
                .tekst1{
                        color:#000000;
                        font:10px Arial,Helvetica,sans-serif;
                }
        -->

Så bruger du <span class="tekst1">Din tekst</span>    ### Her skal tekst1 være uden punktum.
Avatar billede frags Nybegynder
01. november 2002 - 07:47 #8
Nå så man er en lille komiker ??? ;-)

Har ikke set dine indlæg før i dag...

Mht. At man ikke må kunne omgåes dine links, så vil den enkelte bruger altid kunne pille ved skriftstørrelsen.... Jeg tror ikke der er så meget man kan gøre...
Avatar billede frags Nybegynder
01. november 2002 - 07:48 #9
Og takker lige for pointene ;-)