Avatar billede Max Novice
30. oktober 2002 - 02:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Endnu et Start-knap-hack spørgsmål..

Hej alle..

Jeg prøver at finde ud af hvor og hvordan man får ændret det grimme Microsoft-flag ikon i Startknappen. Selve teksten "start" ændres jo let og elegant i \%windir%\explorer.exe filen, men den indeholder, så vidt jeg kan se, ikke noget ikon. I hvert fald ikke det jeg leder efter.

Hvor kan jeg finde det, og er der en smart og hurtig måde at ændre det, eller skal jeg til at være kreativ igen?

Håber I kan hjælpe.

Mvh.
/Mnc
Avatar billede ny_viden Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:19 #1
hejsa. jeg har ikke svaret på dit spørgsmål, men vil gerne vide hvor du skriver det komando henne, og hvor du ændre det.
Ved hvordan man ændre hastigheden på fremkomsten af startmenuen og de efterfølgende munuer...! hvis du vil vide det..?
Avatar billede Max Novice
30. oktober 2002 - 15:33 #2
Det med hastigheden på menuerne kan jeg ikke huske om man sådan uden videre kan sætte i Windows. Det er noget med at Microsoft udvikler nogle "Power Toys"  hver gang der udkommer en ny Windows, og hvis man har den (den skulle kunne downloades fra deres site) kan man nok ændre det.

Men, der findes en bedre løsnind. Der er et rigtigt smart program, der hedder System Mechanic (www.iolo.com). Det bruges først og fremmest til at rydde op i ~, og holde styr på din Windows. F.eks. kan det fjerne alle ubrugte nøgler i registreringsdatabasen, og derved minimere størrelsen på den. Det program kan også ændre på en masse (!) indstillinger i Windows, som ellers er ret utilgængelige - deriblandt; menuhastigheder..

Det med at ændre teksten i startknappen er let nok. Der er flere måder at gøre det på, men gør det på min måde, for det er det letteste. Du skal have et program, der hedder Resource Hacker (hent det evt. på www.webattack.com).
Start altid med at lave en backup af de filer du arbejder med (i dette til fælde har du ikke noget valg, for du kan ikke ændre en fil der er i brug.) Du skal nemlig ændre i explorer.exe i windows\ biblioteket.

Start Resource Hacker og åbn explorer.exe. Find strengen "start" under String Table | 37 | 1033 i panelet i højre side. Tadaah! Ændr det til noget andet (husk : lange tekster giver en forfærdeligt lang start-knap. :) og vælg Save As.. under Files-menuen. Gem filen f.eks. i roden (c:\) og genstart maskinen.

For at gøre en kort historie lang :) , skal den originale explorer.exe under windows\ nu udskiftes med den du har ændret, logisk nok. Gør det ved at boote op på en bootdisk, og brug konsollen til at kopiere filen til windows\. Det skulle også kunne gøres ved at starte op i fejlsikret tilstand, logge ind som administrator, starte dos-boksen, og derfra kopiere den nye explorer.exe oven i den gamle... har ikke prøvet. :)

Behøver jeg at sige at maskinen skal genstartes herefter?
Tingene KAN godt gå galt (det kan de altiid), så sørg for at have en backup af explorer.exe klar...

/Mnc
Avatar billede Max Novice
30. oktober 2002 - 15:50 #3
Hah! Nu fandt jeg det, så jeg svarer lige selv på det. Man skal bare bruge Resource Hacker igen. Åbn explorer.exe, vælg Bitmaps | 143 | 1033 og vælg så Actions | Replace bitmap og vælg et nut billede. Det er nok klogest at vælge noget i størrelsen 20x25 pixels, for ikke at få en deform startknap. ;)

Tænk at jeg overså det... Det var den første bitmap i filen! :)

/Mnc
Avatar billede Max Novice
30. oktober 2002 - 15:52 #4
err, nyt billede, selvfølgelig.. :)