Avatar billede smukke Nybegynder
05. oktober 2000 - 09:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Nødt til at trykke på submit 2 gange?

Jeg har en form med 3 drop-down-bokse og en submitknap. Jeg er nødt til at aktivere denne submitknap 2 gange før det virker. Hvorfor??? Har det noget med <OBJECT>-tag´et at gøre?

<FORM method=\"post\" name=\"searchform\" action=\"searchresult.asp\" target=\"searchresult\" onsubmit=\"newWindow(\'searchresult.asp\',\'searchresult\',\'320\',\'500\',\'yes\',\'no\');\">
<OBJECT
    classid=clsid:8BD21D30-EC42-11CE-9E0D-00AA006002F3
    height=24 id=dropdown name=\"noegleord1\"
    style=\"HEIGHT: 24px; LEFT: 0px; TOP: 0px; WIDTH: 100px\">
    <PARAM NAME=\"VariousPropertyBits\" VALUE=\"746604571\">
    <PARAM NAME=\"DisplayStyle\" VALUE=\"3\">
    <!-- Finder frem til det naermeste ord, naar man skriver: -->
    <PARAM NAME=\"MatchEntry\" VALUE=\"1\">
    <!-- Viser drop-down, naar den vaelges: -->
    <PARAM NAME=\"ShowDropButtonWhen\" VALUE=\"2\">
    <!--Soerger for, at man kun kan vaelge en ad gangen: -->
    <PARAM NAME=\"MultiSelect\" VALUE=\"0\">
    <PARAM NAME=\"FontName\" VALUE=\"Arial\">
    <PARAM NAME=\"FontHeight\" VALUE=\"200\">
</OBJECT>
&nbsp;
    <SELECT NAME=\"chosenOption\">
        <OPTION>og
        <OPTION>eller
        <OPTION>ikke
    </SELECT>
&nbsp;
<OBJECT
    classid=clsid:8BD21D30-EC42-11CE-9E0D-00AA006002F3
    height=24 id=dropdown name=\"noegleord2\"
    style=\"HEIGHT: 24px; LEFT: 0px; TOP: 0px; WIDTH: 100px\">
    <PARAM NAME=\"VariousPropertyBits\" VALUE=\"746604571\">
    <PARAM NAME=\"DisplayStyle\" VALUE=\"3\">
    <!-- Finder frem til det naermeste ord, naar man skriver: -->
    <PARAM NAME=\"MatchEntry\" VALUE=\"1\">
    <!-- Viser drop-down, naar den vaelges: -->
    <PARAM NAME=\"ShowDropButtonWhen\" VALUE=\"2\">
    <PARAM NAME=\"MultiSelect\" VALUE=\"0\">
    <PARAM NAME=\"FontName\" VALUE=\"Arial\">
    <PARAM NAME=\"FontHeight\" VALUE=\"200\">
</OBJECT>
<BR>
<INPUT name=\"searchbutton\" type=\"Submit\" value=\"S&oslash;g\">
</FORM>
Avatar billede wermelin Nybegynder
05. oktober 2000 - 09:11 #1
Prøv med <input type=\"Submit\" value=\"S&oslash;g\"> - altså uden name=\"\" (Jeg ved ikke om det hjælper..!?)
Mvh
Wermelin
Avatar billede smukke Nybegynder
05. oktober 2000 - 09:11 #2
Jeg skal lige tilføje, at jeg har fundet ud af, at hvis jeg ikke rører ved drop-downboksene overhovedet, så går det fint. Jeg starter nemlig med at fylde dem op vha. et javascript. Så snart jeg vælger noget og trykker submit, er jeg nødt til at trykke submit to gange. ????
Avatar billede ripley Nybegynder
05. oktober 2000 - 09:30 #3
Har prøvet uden navn - virker ikke :-(
Avatar billede ripley Nybegynder
05. oktober 2000 - 10:03 #4
HJÆÆÆÆÆÆLP!!! Der må da være en løsning?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. oktober 2000 - 10:25 #5
har du ikke en URL til siden med problemet ?

jeg har på fornemmelsen at det har noget med fokus at gøre, men det er svært at se her fra.
Avatar billede ripley Nybegynder
05. oktober 2000 - 10:28 #6
hatecaps:
Nej, jeg har ikke en URL endnu.
Jeg kan fortælle, at jeg har prøvet at sætte fokus på den første drop-down ved onload - og jeg har prøvet at fjerne det igen.
Sætter jeg fokus, skal jeg også trykke to gange.
Mærkeligt....
Eller er det ikke det \"fokus\", du mener???
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. oktober 2000 - 10:32 #7
jo, det er det \"fokus\" jeg mener :-)

hvad præcist lave dine to objects ?
Avatar billede ripley Nybegynder
05. oktober 2000 - 10:43 #8
Mine to objects er to drop-down-bokse, hvor indholdet i dem er genereret vha. javascript og ASP. Det går fint - de fyldes pænt op, som de skal. Det er så meningen, at man kan vælge fra den ene, derefter vælge \"og-eller-ikke\" og så vælge et ord fra den anden.
Når man så submitter, skal en ny side kaldes, hvor db løbes igennem ud fra de to søgeord - og resultaterne skal vises.
Jeg håber, det var forklaring nok!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:05 #9
ok, uden at vide for meget om dem kunnejeg forestille mig at problemet ligger i:

<!-- Viser drop-down, naar den vaelges: -->
    <PARAM NAME=\"ShowDropButtonWhen\" VALUE=\"2\">
    <PARAM NAME=\"MultiSelect\" VALUE=\"0\">
    <PARAM NAME=\"FontName\" VALUE=\"Arial\">
    <PARAM NAME=\"FontHeight\" VALUE=\"200\">
det kunne tyde på at de dynamisk bliver åbnet, eller i det mindste fokuseret når du trykker på submitknappen. Har du ikke mulighed for at bygge de to dropdownbokse op dynamiskt i rent javascript ?

hvis ikke, kan du prøve at sætten en <input type=\"button\" value=\"submit\" onClick=\"document.searchform.submit(); return true\"> i stedet for din submitknap, det er da et forsøg værd ;-)
Avatar billede ripley Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:19 #10
Hm - ingen af delene virker.
Avatar billede ripley Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:26 #11
Eller rettere - jeg havde allerede prøvet det med at tvinge den til at submitte med onclick=\"\" osv. på knappen - men problemet er, at jeg gerne vil åbne i et nyt vindue i fast defineret størrelse, som defineret i onsubmit i mit <FORM>-tag.
Det kan ikke lade sig gøre på dén måde - så ignorerer den det bare og åbner et almindeligt, nyt vindue, der fylder hele skærmen.
Øv!
Avatar billede smukke Nybegynder
05. oktober 2000 - 15:37 #12
Jeg kan fortælle, at jeg har klaret problemet ved at tilføje \"onMouseOver=\"this.focus();\" på min knap. Så skal man kun klikke én gang.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:06 #13
hmm, hvem er smukke, og hvem er ripley ..... ?
Avatar billede parazite Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:27 #14
Huh? Hvem ringer til Admins cheat-hotline? :o)

- Parazite
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:28 #15
*LOL* <-- ParaZite din wanker... manden snyder jo ikke... han har nok blot en personlighedsspaltningsproblem
Avatar billede smukke Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:07 #16
Nå ja, okay da. Jeg kryber til bekendelse og tilstår, at jeg har 2 identiteter. I min stressede situation glemte jeg at holde mig til én af dem under dette indlæg.
Men det er en hemmelighed! Sig det ikke til nogen, vel?? ;-)
Så skal jeg nok nedlægge den ene af mine identiteter en af de nærmeste dage!!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:19 #17
NEJ NEJ.. Vi siger det ikke til nogen... *hehe*
Avatar billede parazite Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:22 #18
He, siger iiiiiintet... *fniz*

ADMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN!?! ;o)

- Parazite
Avatar billede smukke Nybegynder
23. januar 2001 - 07:46 #19
Jeg svarer lige selv, da jeg selv løste problemet - og lukker hermed spørgsmålet
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. januar 2001 - 15:23 #20
smukke/ripley>> Du bedes svare omgående, inkl. om du på din ripley profil har lukket ALLE dine , så folk får sine point !
Avatar billede ripley Nybegynder
29. januar 2001 - 11:57 #21
Jeg er allerede i fuld gang med at lukke spørgsmål på begge profiler og så snart jeg er færdig, nedlægger jeg den ene identitet.
Jeg håber, det var svar nok?!