Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Just-In-Time compilering

Hej
Jeg sidder og er vej at udarbejde en rapport, hvor jeg bl.a. sammenligner JSP og ASP.NET. I den forbindelse nævnes en af fordelene ved ASP.NET, at den anvender Just-In-Time compilering(JIT). Jeg har ikke kunne finde ud af om JSP anvender samme teknik, eller der er forskel.
Er der nogen der kan hjælpe?????
P.S Gerne hurtigt, da jeg snart skal aflevere:-)
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:34 #1
Mit hurtige svar er at du selv kan vælge hvilken kompiler du vil bruge til jsp'er (og alt andet java) og selvfølgelig kan den også bruge JIT. Så det er bestemt ikke nogen foredel ved ASP.NET. JSP'er bliver dog kun kompileret 1 gang,- hvilket er en STOR fordel! :)
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:35 #2
^ ^ Same as above...
Avatar billede flse Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:55 #3
Ultra kort sammenligning af ASP.net og JSP/Servlets:

ASP.not: fordel hvis man har brug for at integrere til windoze platformen, har krav om at det skal afvikles på IIS, eller bare har massiv erfaring på MS platformen.

JSP / Servlets: fordel hvis man ønsker performance/stabilitet og ønsker at afvikle på non-windoze platforme.
Med JSP opnår man samtidig mulighed for at benytte diverse frameworks til opdeling af HTML og JSP/Java kode, som f.eks. struts frameworket.

Det er ikke et sort/hvidt valg, men afhænger af ens behov.
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:55 #4
Har du evt. et Link der kan underbygge påstanden omkring JSP og JIT....
Omkring din "fordel" ved JSP, kan jeg nævne at dette også er tilfældet ved ASP.NET. En side kompileres første gang den tilgåes, hvorefter den gemmes i memory. Herefter kompileres den kun hvis der sker ændringer på siden. Det jeg var itvivl om med JSP var om den kompilere det hele på en gang, eller den kompilere metode for metode(JIT) efterhånden som de bliver tilgået????
Avatar billede flse Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:06 #5
JSP kompilerer en .JSP side første gang den bliver kaldt, samt hvis siden er blevet ændret siden sidst. JSP sider bliver gemt som .class filer, og memorycachingen afhænger af hvilken Applikations Server du vælger at benytte.

Du kan læse mere på java.sun.com/jsp
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:07 #6
Der må jeg være dig svar skyldig om den tager det hele eller ej, men min logiske sans siger mig at der ikke er grund til ikke at tage det hele, da jsp'er ikke er så komplekse, og hvis de var er der noget man har misforstået, som flse også nævner.
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:10 #7
flse<< Jeg har prøvet at kigge lidt på sun's side, men jeg har ingen steder kunne se at de påstår at JSP anvender JIT:(
Er det mig der er blind, eller er det fordi det ikke er tilfældet???
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:13 #8
Det er op til den servlet/jsp engine der nu implementerer det, hvad de vælger, så du vil nok få mere gavn af at læse den specifikke dokumentation til servlet enginenen.
Avatar billede flse Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:21 #9
mosekongen>  Jeg må tilstå at jeg ikke ved præcis hvor du skal lede efter JIT på java.sun.com/jsp. En af grundene kan være at Sun normalt lægger noget anden i JIT.

Der er dog ingen tvivl om at JSP understøtter hvad du kalder "JIT", idet en JSP side bliver omformet til en Java Servlet (.java fil), og at denne .java fil bliver kompileret af den valgte javacompiler.

Iøvirgt MS har lånt ideen om præcompilering fra Sun's JSP til deres ASP.Net version, idet det netop var askillessenen i ASP  :-)
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:37 #10
Ja - Det er nu ikke fordi jeg er blevet meget klogere af det I har skrevet...
Men nu vil jeg så i rapporten påstå at JSP anvender JIT.(Nu hænger I på den:-)
Så hvis flse vil ligge et svar, så kan I dele pointene....
Avatar billede flse Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:40 #11
Står skam gerne indefor at JSP anvender JIT  ..  :-)
Avatar billede mosekongen Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:42 #12
Jamen så tak for hjælpen da.....