Avatar billede tvb Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dynamisk loadmovie-fil

Jeg har en side, hvor der skal ligge en flash-video på. Denne kan man vælge at se i 3 forskallige kvaliteter afhængig af internetforbindelse. Knapper til dette valg ligger i htmlen og skrives i en aspcookie.
Af loadningshensyn har jeg valgt at dele flash-videoen op i 2, således at der i første omgang loades en "tom" flashfilm ind, hvori der kun ligger første billede fra videoen. I denne swf loades så selve videofilmen ind afhængig af valget af internet-forbindelse.

Lige nu fungerer det hele hvis jeg har 3 forskellige loadingsfilm, fx nr1_modem.swf, nr1_isdn.swf og nr1_breedbaand.swf og så selvfølgelig også 3 forskellige hovedfiler med indhold, dvs 6 filer i alt, men nu vil jeg gerne komprimere antallet af filer og forestiller mig at jeg kan klare mig med een loadings-swf, der så kan aflæse aspcookien, men jeg har ikke meget erfaring med at blande ASP og Flash, så hvordan gør jeg det?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:20 #1
Du lægger flashen på asp-siden og skriver noget i stil med:

modemhast = request.cookie("modem")

Eller hvad du nu har kaldt din variabel i cookien.

Så putter du den ind i flashen på denne måde:

<param name = "preloader.swf?hast="<%=modemhast%>>

i flashen får du så variablen hast i _root med værdien fra cookien (o;
Avatar billede tvb Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:27 #2
nej, jeg tror ikke du har forstået mig helt.... Så langt har jeg gjort det og det virker, det er inde i flash-loaderen jeg skal skrive en parameter, der gør at flashen ved hvilken swf den skal vælge at loade ind
Avatar billede baitianlong Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:41 #3
ok...

sådan her ?

if(hast == "modem") {
  fil = "nr1_modem.swf";
} else if (hast == "isdn") {
  fil = "nr1_isdn.swf";
} else if (hast == "bredbaand") {
  fil = "nr1_bredbaand.swf";
}
loadMovieNum(fil, 1);

Hvis filnavnet står i cookien, kan man så bare skrive:

loadMovieNum(_root.hast + ".swf", 1);
Avatar billede baitianlong Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:48 #4
ok...

sådan her ?

if(hast == "modem") {
  fil = "nr1_modem.swf";
} else if (hast == "isdn") {
  fil = "nr1_isdn.swf";
} else if (hast == "bredbaand") {
  fil = "nr1_bredbaand.swf";
}
loadMovieNum(fil, 1);

Hvis filnavnet står i cookien, kan man så bare skrive:

loadMovieNum(_root.hast + ".swf", 1);
Avatar billede baitianlong Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:50 #5
Sært !! Eksperten gik vist lige kold (o; to gange samme indslag ?!?!
Avatar billede tvb Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:56 #6
Det kan godt være Eksperten gik kold, men løsningen virkede!!!! TAK!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:51 #7
Selv tak (o;