Avatar billede dd_ns Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:32 Der er 8 kommentarer

backup database

Jeg har en backup fil fra en orakel database... Hvordan åbner jeg den i SQL f.eks?
Avatar billede kegel Nybegynder
02. november 2002 - 17:27 #1
Jeg er ikke den store Oracle haj så dit spørgsmål er lidt sort snak for mig.

Men med backup fil mener du formodentlig en fil oprettet med Oracle Export programmet. I såfald skal du vel blot bruge det modsvarende Import program?
Avatar billede fbhansen Nybegynder
03. november 2002 - 12:47 #2
Hej!

Du kan ikke åbne en fil som sådan i SQL. En oracle database består af en række tablespaces hvori der kan være fra 1 til mange datafiler. Det er i disse datafile at dine data ligger. Disse data kan tilgåes vha. SQL. Der er selvfølgelig undtagelser, idet visse object typer kun kan placeres uden for databasen (forskellige former for LOB'er. LOB = Large OBject). Hvis det er en export fil du har skal du importere den førts som skrevet i det første svar.

Mvh, Frank, OCP.
Avatar billede fbhansen Nybegynder
29. november 2002 - 14:48 #3
Der har desværre indsneget sig en fejl i ovenstående!  Man kan godt gemme LOBs i databasen.
Avatar billede tintin12 Nybegynder
18. december 2002 - 08:45 #4
Jeg går udfra at du med backupfil mener en fil med endelsen .dmp

En sådan fil kan ikke åbnes i SQL*Plus, men skal derimod importeres ind i oracle med programmet imp
Avatar billede sejprv Nybegynder
17. januar 2003 - 13:13 #5
Hej

Jeg mener også du bliver nødt til importere dump i en Oracle database først, dernæst kan du så importere eller linke til en access database via ODBC og derigennem kan du så upsize til SQL, jeg har flyttet en SYBASE til oracle den vej hvor jeg også stod med et SYBASE dump og vidste ikke hvad jeg skulle gøre ved det.
Avatar billede dd_ns Nybegynder
17. januar 2003 - 13:15 #6
Og hvor får jeg så en orakel database fra?
Avatar billede kegel Nybegynder
17. januar 2003 - 13:29 #7
Den kan du hente på Oracle.com ;-)
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
09. maj 2003 - 14:46 #8
En Oracle .dum file er sql setningerne for at genskabe databasen!

Hvis du stå med en .dum file du skal bruge, og ikke har en oracle database, så kan du downloade mysql (gratis database), dog er der stor sansynlighed for at du skal ind og ændre nogle af setningerne i .dum filen for at få importen til at virke. Dette projekt kræve dog at du ved en del om databaser og sql.