Avatar billede bongo20 Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

parameter i en sub

De to argumenter man skal have med når man laver en sub, hvad er de for nogen og hvad gør de?

sub MySub(sender As Object, e As EventArgs)

Hvordan kalder jeg f.eks denne sub fra en anden vbScript sub runat server ?
Avatar billede burningice Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:11 #1
vbscript?? du kan da ikke bruge vbscript i asp.net

den sub du har beskrevet der er en eventhandler, altså f.eks. når du trykker på en knap, og du kan via parametrene finde ud af hvilken knap du trykkede på o.lign. hvis du f.eks. har 1239083 knapper i dit datagrid der kalder den samme eventhandler.

Du kan kalde rutinen fra en anden rutine eller funktion, der skal du lave en helt normal rutine, altså Sub MySub()
Avatar billede burningice Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:11 #2
der skulle så at du ikke kan kalde rutinen (eventhandleren) fra en anden rutine eller funktion
Avatar billede odegaard Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:41 #3
Du kan sagtens kalde MySub. fra en anden sub. Fx.
Sub Page_Load(sender As Object, e As EventArgs)
  MySub(sender,e)
End Sub
Avatar billede even.dk Nybegynder
01. november 2002 - 08:54 #4
Den første del af dit spørgsmål er vist ikke besvaret.

"Sender As Object" er det objekt hvor hændelsen (event) er opstået, objektet overføres så men i koden kan tilgå objektet.

"e As EventArgs" er nogle parametre, der kan være forskellige fra objekt til objekt, du kan se hvad de aktuelle EventArgs indholder i dokumentationen af objektet (fx MSDN).
Avatar billede bongo20 Nybegynder
05. november 2002 - 15:33 #5
tak for det :-)