Avatar billede larsjorgensen Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal advarsel om "broadcasting" af min computer tages alvorligt?

Jeg har siden igår jævnligt modtaget advarsler, (når jeg er på nettet), om at min computer har en unik adresse, som let kan blive misbrugt som indgang til mine data mv. Med mindre jeg downloader et program. Advarslerne kommer tilsyneladende fra et anerkendt navn, så jeg er i tvivl om hvor alvorligt jeg skal tage dem. Skal jeg downloade noget bestemt? Jeg har installeret Norton antivirus.

Lars
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:36 #1
Tag dem IKKE alvorligt... billigt købte reklametricks.

Sørg for at have installeret opdateret antivirus, og en god firewall (zonealarm el.) - så er du ganske godt hjulpet.

NanoQ
Avatar billede tha_user Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:40 #2
Det er bare noget juks, ignorer det!
Det er rigtigt nok at du har en unik adresse som din pc sender til alle hjemmesider du besøger, men hvis du bare har din sikkerhed iorden ved hjælp af firewall og antivirus er du på den sikre side...
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:41 #3
Nej, det er vist bare et eller andet reklamesnask....
Alle maskiner på nettet SKAL have en IP da webservere osv. skal kunne svare tilbage på dine forespørgsler.
Hvis du vil besværliggøre andre personers muligheder for at komme ind på din computer når du er på nettet, kan du installere en firewall.