Avatar billede gruk97 Nybegynder
29. oktober 2002 - 07:07 Der er 4 kommentarer

ASPMAIL - modtagere taget fra DB

Jeg sidder med et mystisk problem. Kort sagt drejer det sig om en mailingliste (bruger ASPMAIL), hvor jeg skal sende til x-antal adresser, som jeg henter fra en Access-database. Feltet i DB'en er TEXT og hedder MAIL.

Når jeg (manuelt) skriver :
Mailer.AddBCC "Navn", "navn@mailadresse.dk" - er der ingen problemer, det duer bare!

Men når jeg vil hente adresse(n)rne fra DB'en har jeg prøvet med :

While not rs.EOF
  Mailer.AddBCC rs.Fields("navn"), rs.Fields("mail")
rs.MoveNext()
Wend
- det virker IKKE.

Jeg tænkte, at det måske var pga. manglende gåseøjne, så jeg har også prøvet at ændre linjen til :
Mailer.AddBCC """" & rs.Fields("navn") & """", """" & rs.Fields("mail") & """""
- men det virker heller ikke!

Er der mon nogen, der har en løsning??
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
29. oktober 2002 - 07:59 #1
har du prøvet:

While not rs.EOF
  Mailer.AddBCC "& rs.Fields("navn") &", "& rs.Fields("mail") &"
rs.MoveNext()
Wend
Avatar billede gruk97 Nybegynder
29. oktober 2002 - 08:18 #2
Ja, det har jeg desværre også prøvet ... det virker meget ulogisk, men det virker heller ikke. Har også prøvet flg. :
dim mail, navn
mail = "" & rs.Fields("mail")
navn = "" & rs.Fields("navn")
Mailer.AddBCC navn, mail

- men det virker heller ikke :(
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:31 #3
hvilken fejl kommer den med?
Avatar billede gruk97 Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:38 #4
Jeg får ingen specifik fejl, men jeg kontrollerer vha. :
if not Mailer.SendMail then
      Response.Redirect("index.asp?mail=IkkeOk")
else
      Response.Redirect("index.asp?mail=Ok")
end if

- og der går den kun igennem, hvis jeg skriver det "manuelt", og IKKE tager fra databasen. Jeg har forsøgt at se efter nogle eksempler på mailinglister, men det er typisk med JMAIL, og der ser det ud til, at min løsning ville virke .... :-|