Avatar billede -sippo- Nybegynder
29. oktober 2002 - 01:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man et ur..

jeg sider lige og mangler koden til at lave et ur.
det skal virke sådan at jeg kan se hvad klokken er og regne ud hvor lang tid der er til et eller andet tidspunkt på dagen.
Avatar billede the.sandman Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:01 #1
du kan (eksempelvis) gøre følgende:
1. lav en ny app
2. smid en tlabel på
3. smid en ttimer på
4. i ttimer.ontimer skriver du følgende kode:

  label1.caption :=
    timetostr(
      (encodedatetime(2002, 10, 29, 10, 00, 00, 00)) - now);

denne kode regner ud, hvor lang tid, der er til klokken er netop 10 i dag...

bemærk NOW, der indeholder timestampet for det aktuelle dag/klokkeslæt
Avatar billede the.sandman Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:06 #2
rettelse til punkt4:

det er i din timer1.ontimer du skriver koden (og ikke i ttimer.ontimer)...
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 11:36 #3
Kan du ikke bare bruge: TimeToStr(Time)
Avatar billede -sippo- Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:33 #4
skal der virkelig en timer til. jeg er ikke vild med timere...
Avatar billede doc404 Novice
29. oktober 2002 - 17:55 #5
så lav da en knap i stedet, du kan trykke på når du vil have en opdatering ;-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
29. oktober 2002 - 19:28 #6
Du kan også prøve med en tråd ...
Avatar billede lanstorp Nybegynder
30. oktober 2002 - 10:08 #7
tsk tsk, et ur skal da have visere:
http://www.sulaco.co.za/opengl2.htm, se under Pocket Watch
Avatar billede -sippo- Nybegynder
30. oktober 2002 - 18:26 #8
jerh et totalt fedt 3d phyco ur.. nu skal jeg bare lige have probet den ned i en statusbar....
athlon-pascal > jeg ik helt med ka du ik lige forklar..
jeg syntes bare at en timer er lidt ireterende at bruge, for uret vil jo aldrig være præcist. og det lyder da utroligt hvid det virkelig er den eneste måde
Avatar billede lanstorp Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:16 #9
Tror faktisk godt du kan stoppe lommeuret ind i en statusbar.
http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=164
Avatar billede -sippo- Nybegynder
31. oktober 2002 - 19:52 #10
så ka de sq os være det samme...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
01. november 2002 - 21:39 #11
-sippo- -> Timeren er upræcis, det er rigtigt, men det vil du næsten ikke bemærke hvis du sætter Interval til 100 (milisekunder).