Avatar billede damaster Nybegynder
04. oktober 2000 - 19:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Værdier fra felter i form til AccessDB

I forbindelse med en webshop jeg er ved at lave, kan man betale på to måder: via Dankort eller giro.
Måden man vælger det på er vha to radiobuttons (\"Dankort\" & \"Giro\").

Vælger man at betale via Dankort, skal det være muligt at gemme kreditkortnummer og udløbsdato i en tabel i Access.
Disse skrives ind i to felter, når man har valgt at betale via DK

Mit problem er nu, at jeg ikke kan få værdierne (altså kreditkortnr og udløbsdato) ført ind i DB\'en.

Jeg er ikke sikker på, om det er fordi at asp-koden ikke kan se hvilken en af de 2 radiobuttons der bliver trykket, og den derfor ikke kan finde værdien fra de 2 felter??

Men det er et problem der ærligt talt er P.... irriterende :o(

Er der nogen der kan hjælpe??
Avatar billede hornshoj Nybegynder
04. oktober 2000 - 19:28 #1
Vis os noget kode plz...!
Avatar billede meyer Nybegynder
04. oktober 2000 - 19:30 #2
øhhhhh.....dankort og gemme oplysningerne i en database ?? :-(
Avatar billede besser Nybegynder
04. oktober 2000 - 19:30 #3
Jeg tror det er nemmest hvis du viser den kode som du i øjeblikket har. Så kan vi arbejde videre derfra.
Avatar billede damaster Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:12 #4
Nåja det fylder jo \"kun\" 171 linier
<!--#include file = \"includes/standard.asp\"-->

<html>
<head>
<title>Indkøbskurv</title>
<base target=\"_self\">
</head>

<% = body %>
<% dim vareid, antal, action
if Request.Form(\"action\") <> \"\" then
    action  = Request.Form(\"action\")
    vareid    = Request.Form(\"vareid\")
    antal     = Request.Form(\"antal\")
else
    action  = Request.Querystring(\"action\")
    vareid  = Request.Querystring(\"vareid\")
end if

If action = \"additem\" then
    If vareid <> \"\" then
        \'If antal > \"10000\" then
        \'    response.write(\"<h3>Ved køb over 10000 stk. kontakt <a href = \'mailto:XXXXXXXXXXXXXXXX\'>Salgsafdelingen</a> eller ring tlf: 66 66 66 66</h3>\")
        \'    response.end
        \'else
            if session(\"basket\").Exists(vareid) then
                dim antalafvare
                antalafvare = Cint(session(\"basket\").Item(vareid)) + antal
                session(\"basket\").remove vareid
                session(\"basket\").add vareid , antalafvare
            else
                session(\"basket\").add vareid , antal
            end if
        \'end if
    end if
    showbasket
else
    if action = \"delalle\" then
        session(\"basket\").RemoveAll
        showbasket
    else
        if action = \"delitem\" then
            session(\"basket\").Remove (vareid)
            showbasket
        else
            if action = \"\" then
                showbasket
            end if

%>

<% = bottomtext %>
<% = bottom %>

<% Sub showbasket
    dim idx ,varearray ,antalarray, sql, dbrs, totalpris
    If session(\"basket\").count = 0 then %>
        <h1>Din kurv er helt tom</h1>
        <h3>Vælg noget i Webshopmenuen til venste og læg det i indkøbskurven ved at trykke på kurven</h3>
    <% else %>
    <% body = \"Antal for varer: \" & session(\"basket\").count %>
    <form method=\"POST\" action=\"sendorder.asp\">
    <% body = \"Antal for varer: \" & session(\"basket\").count %>

    <h3>Antal forskellige varer i kurv : <% = session(\"basket\").count & \"<br>\"%></h3>
    <table border=\"1\" width=\"100%\">
        <tr>
            <th width=\"15%\">Kategori</td>
            <th width=\"15%\">Navn</td>
            <th width=\"15%\">Antal</td>
            <th width=\"15%\">Stkpris</td>
            <th width=\"15%\">Samlet pris</td>
            <th width=\"25%\">Slet fra indkøbskurv</td>
        </tr>
        <%     varearray = session(\"basket\").keys
            antalarray = session(\"basket\").items
        For idx = 0 To session(\"basket\").Count -1
            Sql = \"SELECT * FROM Itemtabel a, Artikeltypetabel t WHERE a.FN_ArtikeltypeID = t.ArtikeltypeID AND a.I_nr  =\" & Cint(varearray(idx))
            set dbRs = session(\"connRekl\").Execute(Sql) %>
        <tr>
            <td width=\"15%\"><% = dbRs(\"I_navn\") %></td>
            <td width=\"15%\"><% = dbrs(\"I_navn\") %></td>
            <td width=\"15%\"><% = antalarray(idx)%></td>
            <td width=\"15%\" valign=\"middle\" align=\"right\"><% = dbRs(\"V_pris_medlem\") %></td>
            <% totalpris = totalpris + antalarray(idx) * dbRs(\"V_pris_medlem\") %>
            <td width=\"15%\" valign=\"middle\" align=\"right\"><% = antalarray(idx) * dbRs(\"V_pris_medlem\") %></td>
            <td width=\"25%\" valign=\"middle\" align=\"center\"><a href=\"basket.asp?action=delitem&vareid=<% = varearray(idx) %> \" target=\"_self\">Slet denne vare fra kurv</a></td>
            </tr>

            <input type=\"hidden\" name=\"varelinie<% = idx %>\" value=\"<% = dbRs(\"Artikeltype\") & \" --> \" & antalarray(idx) & \" stk. \" & \" \" & dbrs(\"I_navn\") & \" af kr : \" & dbRs(\"V_pris_medlem\") & \" til ialt \" & antalarray(idx) * dbRs(\"V_pris_medlem\") %>\" >
        <% next %>
        <tr>
            <th width=\"15%\" valign=\"middle\" align=\"left\"colspan=\"4\">Totalpris</td>
            <td width=\"15%\" valign=\"middle\" align=\"right\"><% = totalpris %></td>
            <td width=\"25%\" valign=\"middle\" align=\"center\"><i><b><a href=\"basket.asp?action=delalle\" target=\"_self\">Slet hele kurven</a></b></i></td>
        </tr>
        </table>

    <input type=\"hidden\" name=\"totalpris\" value=\"<% = totalpris %>\" >

    <h2>Indtast modtageroplysninger:</h2>
    <table>
        <td>Navn:</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"30\" ></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Adresse:</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"adresse\" size=\"30\" ></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Postnr og by:</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"postby\" size=\"30\" ></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Evt Tlf:</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"tlf\" size=\"30\" ></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Email (obligatorisk):</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"30\" ></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Vælg betalingsmetode:</td>

        <td><input type=\"radio\" value=\"Dankort\" checked name=\"betaling\">Dankort<br>
          <input type=\"radio\" name=\"betaling\" value=\"forudbetaling\">Forudbetaling (giro 413-07413)</td>
    </tr>
    <tr>
    </tr>
        <td>
        <h3>Ved betaling med Dankort:</h3>
        </td>
        <table>
        <tr>
        <td>Indtast Dankortnummer:</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"K_nr\" size=\"16\" ></td>
        </tr>
        <tr>
        <td>Indtast udløbsdato:</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"K_udloeb\" size=\"5\" ></td>
        </tr>
    <%
    If action (\"Dankort\")=\"\" then

    SQL = \"INSERT INTO Kreditkorttabel (K_nr,K_udloeb) VALUES (\" & request(\"K_nr\") & \",\" & request.form(\"K_udloeb\") & \")\"
    set dbRs = Session(\"ConnRekl\").Execute(SQL)
    IF Session(\"ConnRekl\").errors.count> 0 then
        response.write \"Database Errors Occured\" & \"<br>\"
          response.write SQL & \"<br>\"
    end if
    %>
    <tr>
        <td></td>
        <td><input type=\"reset\" name=\"reset\" value=\"Reset\">  <input type=\"submit\" name=\"Send\" value=\"Send ordre\"></td>
    </tr>

    </table>
    </form>

    <% end if

end sub %>
Avatar billede damaster Nybegynder
04. oktober 2000 - 20:30 #5
Er der nogen der kan hjælpe mig nu??

For jeg er efterhånden helt blank for ideer :o(
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
04. oktober 2000 - 22:31 #6
If action (\"Dankort\")=\"\" then
sæt ind i data base

skal det ikke være når den ikke er tom,  men \"TRUE\" eller hvilken value dine radiobuts har?

/søren
Avatar billede damaster Nybegynder
04. oktober 2000 - 22:42 #7
Jeg har prøvet at sætte den til \"true\" men det hjælper desværre ikke.

Jeg er ikke sikker på om den overhovedet får fat i hvad der sker med mine radiobuttons
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
04. oktober 2000 - 23:22 #8
        <input type=\"radio\" value=\"NoDankort\" name=\"RadioBut\">
        <input type=\"radio\" value=\"Dankort\" name=\"RadioBut\">

......
<%
dim Dradiobut
Dradiobut=request(\"RadioBut\")
if Dradiobut=Dankort then

INSERT.....o.s.v.

else
end if
%>
Avatar billede damaster Nybegynder
04. oktober 2000 - 23:33 #9
Prøver det i morgen................er for træt nu!
Avatar billede damaster Nybegynder
05. oktober 2000 - 13:17 #10
Nope det virker heller ikke helt. Nu får jeg bare en anden fejl.......
(jeg har i asp-koden skrevet en response.write(sql), og får nu denne fejl)
Hjæææææææælp
INSERT INTO Kreditkorttabel (K_nr, K_udloeb) VALUES (,)
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.

PS.
Det er da muligt at smide nogle flere ponits i potten, hvis det er nødvendigt!
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2000 - 16:20 #11
brug en drop-down-box i stedet...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:40 #12
Du har skrevet:
SQL = \"INSERT INTO Kreditkorttabel (K_nr,K_udloeb) VALUES (\" & request(\"K_nr\") & \",\" & request.form(\"K_udloeb\") & \")\"

Det skal være Request.Form(\"K_nr\")

Du må sgu da ikke gemme folks kreditkortoplysninger!!!
Avatar billede damaster Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:38 #13
keyser var den der kom tættest på, så points til ham!!