Avatar billede geeeet Nybegynder
04. oktober 2000 - 16:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Readfile

Hejson, er der nogen som kender asp\'s modstykke til php\'s readfile???

Det jeg skal er at indlæse en fil som ligger uden for webserverens scope, altså i en mappe som ikke kan nåes gennem browseren ellers...

/Geeeet
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
04. oktober 2000 - 19:14 #1
Tjaa... jeg er ikke helt 100 på om det også virker uden for serverens scope, men ellers FileSystemObject og metoden \"OpenAsTextFile\" eller \"OpenAsTextStream\"
Avatar billede mancap Nybegynder
06. oktober 2000 - 00:44 #2
Følgende skulle kunne klare det. Og der kan godt læses i en fil udenfor det omdiskuterede scope.

  Const ForReading = 1

  Response.Write \"Reading file <br>\"
  Set ts = fso.OpenTextFile(\"c:\\testfile.txt\", ForReading)
  s = ts.ReadLine
  Response.Write \"File contents = \'\" & s & \"\'\"
  ts.Close
Avatar billede geeeet Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:06 #3
path = \"c:\\\" & request(\"file\")
Set fs = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Set a = fs.OpenTextFile( path & request(\"fil\"), 1, false)
dim teksten
teksten = a.readall
a.Close

...endte jeg med, uden at have set Jeres svar...
Men i skal selvfølgelig have point for Jeres anstrengleser :-)

/Geeeet
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:47 #4
Sådanner... :o))
Endnu et godt eksempel på at man ikke skal give op, men blot blive ved med at forsøge :o))
Avatar billede geeeet Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:59 #5
Fordi vi er for seje !!!!!! :-) Allesammen !

/Geeeet
Avatar billede mancap Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:10 #6
Coolio :-)