Avatar billede niels_lyn Nybegynder
28. oktober 2002 - 12:02 Der er 5 kommentarer

hjælp til program til LAN chat

vi skal lave et lille nemt lan chat program med delphi 7.
vi har allerede lavet et lan chat program som bruger "net send/messenger tjenesten" funktionen
men vi vil gerne lave et program hvor men har et chat vindue, hvor man kan se hvad den anden skriver og hvad man selv skriver.

vi kan bruge næsten al hjælp!..
Avatar billede d34c0n Praktikant
28. oktober 2002 - 13:07 #1
Har du ikke Delphi 6?
Men prøv at kigge under din Delphi-mappe: ...\Demos\Internet\Chat\.
Der ligger der et chat-eksempel som kører over LAN!

Håber det kan bruges.

Mvh. Martin!
deacon@macrotech.dk
www.macrotech.dk
Avatar billede megabyte_ Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:27 #2
Du kan oxo hente ICS http://overbyte.delphicenter.com/frame_index.html
Der er en del eksempler med oxo chat client mener jeg

/MB
Avatar billede megabyte_ Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:50 #3
Eller du kan bruge indy http://www.nevrona.com/Indy/
Eller ICS de er begge 2 gode det er op til dig hvilken du vil bruge

/MB
Avatar billede klasker Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:27 #4
Jeg har lavet et, men jeg tror godtnok kun at det virker med 1 client og en server (altså 2 brugere).
Du skal bare lave en ServerSocket og en ClientSocket.
Finde på et Port-Nummer (skal være over 1000) og give det til begge Sockets.
For at sende en besked med ServerSocketet: ServerSocket1.Socket.Connections[0].SendText('<Chat-Besked>');
Med Clienten:
ClientSocket1.Socket.SendText(' ... ');
Pis! må smutte nu!
Avatar billede bobcats Nybegynder
21. november 2002 - 22:40 #5
Skriv lige lidt mrere :)