Avatar billede xyz74 Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Insert into

hej jeg ahr brug for akut hjælp til opdatering af access database.
Jeg får fejl på denne linie (objConnection.Execute(strSQL))

strSQL = "INSERT INTO Contact( ID, Start ) values ('" & id & "', '" & begin & "')"
objConnection.Execute(strSQL)

---------fejlen
Microsoft JET Database Engine error '80040e07'

Data type mismatch in criteria expression.

/db1.asp, line 18
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. oktober 2002 - 11:15 #1
Hvilken typer er ID i databasen?
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. oktober 2002 - 11:20 #2
Hvis det er tal skal der ikke ' omkring i SQL sætningnen:

strSQL = "INSERT INTO Contact( ID, Start ) values (" & id & ", '" & begin & "')"
objConnection.Execute(strSQL)
Avatar billede jtp Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:21 #3
Det lyder som om dine datatype(r) i din Access-database er af typen "tal" og du forsøger, at indsætte en tekststreng, hvilket ikke kan lade sig gøre.

Prøv at fjern de 2 ' (pling) omkring '" & id & "', således at der kommer til at stå " & id & ". Det gør at det bliver betragtet som tal. Gør evt. det samme med '" & begin & "', hvis der også er tale om datatypen "tal".

Nedenfor er den samlede syntaks:

strSQL = "INSERT INTO Contact( ID, Start ) values (" & id & ", " & begin & ")"
objConnection.Execute(strSQL)
Avatar billede jtp Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:22 #4
Sorry, burde have opdateret...
Avatar billede xyz74 Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:32 #5
jeg har fundet ud af det selv, jeg havde flere felter end angivet på sql stringen.
men tak for hjælpen alligevel,hvem vil have pointene?? kan man dele dem mellem 2?
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. oktober 2002 - 11:34 #6
jeps hvis jtp lige svare så kan du trykke på knappen advenceret og dele points.
Avatar billede jtp Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:34 #7
Giv dem til eagleeye. Først til mølle-princippet :o)
Avatar billede xyz74 Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:58 #8
ok det gør ejg så, men tak for hjælpen begge to :o)