Avatar billede smukke Nybegynder
04. oktober 2000 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue - target

Jeg har en form med action=\"enbestemtside.asp\" - jeg vil gerne have siden til at åbne sig i et nyt vindue. Jeg har forsøgt mig med target=\"_blank\" - men problemet er så, at jeg ikke kan tilpasse vinduet til den størrelse osv., som jeg vil have. Det kan jeg vha. javascript - men hvordan får jeg dette til at gå op i en højere enhed?
Avatar billede jumper Nybegynder
04. oktober 2000 - 14:39 #1
<form method=post action=\"enbestemtside.asp\" target=\"mitVindue\" onsubmit=\"window.open(\'\',\'mitVindue\',\'left=100,top=100,width=200,height=200\');return true\">

Ovenstående form vil åbne i et vindue kaldet mitVindue p.g.a. dens target. Når formen submittes og onsubmit event\'en bliver udført, åbner vi derfor et nyt vindue med window.open(), som vi kalder for mitVindue (navn er den 2. parameter). Nu bliver formen så vist i dette vindue. Hvis browseren ikke forstår Javascript, eller har slået det fra, åbnes formen stadig i et nyt vindue kaldet mitVindue, det er blot ikke tilpasset i størrelse.

Var det hvad du søgte? ;)

/Thor
Avatar billede smukke Nybegynder
04. oktober 2000 - 14:51 #2
Øhm - den åbner et nyt lille vindue uden noget i - og så åbner den et vindue mere, med den rigtige side i.
Jeg skal måske lige gøre klart, at den side jeg kalder med action=\"enbestemtside.asp\" er den, jeg vil have i det ny vindue.
Avatar billede jumper Nybegynder
04. oktober 2000 - 14:53 #3
onsubmit=\"mitVindue = window.open(\' \',\'mitVindue\',\'left=100,top=100,width=200,height=200\');return true\">

Sådan? ;)

Og husk at target på din form skal være det samme som navnet på det nye vindue (2. parameter i window.open).

/Thor
Avatar billede smukke Nybegynder
04. oktober 2000 - 15:06 #4
fedt - det virker :-)
Tusind tak - du får straks point´ene får at redde min dag!
Avatar billede jumper Nybegynder
04. oktober 2000 - 15:08 #5
Var så lidt ;)

/Thor