Avatar billede chimera Nybegynder
28. oktober 2002 - 01:14 Der er 11 kommentarer

Replace Funktion

Hej

Jeg har en Variabel som hedder OpenUsers. Den ser sådan du :

Openusers : 0, 41, 43, 17, 35, 1, 88

Jeg har så en variabel som hedder ID, som f.eks indeholder tallet 1

Jeg har så en Replace som gør sådan her:

OpenFileFolders = Replace(OpenUsers,", " & ID & "", "")

Meningen er at den skal fjernet 1 tallet, så min OpenUsers kommer til at se sådan ud :

Openusers : 0, 41, 43, 17, 35, 88

Men den ender med at sådan her ud :

Openusers : 0, 41, 437, 35, 1, 88

Det vil altså sige der hvor der stod 17, fjerner den kommaet, mellemrummet og 1 tallet..

Dette er ikke meningen..

Hvordan får jeg det fikset ?

Mvh Chimera
Avatar billede grunken Nybegynder
28. oktober 2002 - 01:33 #1
<%
ID = 1
Openusers = "0, 41, 43, 17, 35, 1, 88"

OpenFileFolders = Replace(OpenUsers,", " & ID & "", "")

response.write OpenFileFolders
%>

Gav outputtet : 0, 41, 437, 35, 88

så det må være din ID variabel der er underlig !
Avatar billede chimera Nybegynder
28. oktober 2002 - 02:20 #2
Kig nu ordenlig på det inden du svarer.. Det er logisk nok at den skal se såen ud..

For den læser jo strengen igennem.. og findet et sted hvor der står ", 17" Det den gør er egenlig at læse det som ", 1"7 og den skal replace ", 1" med  ingenting.. Derfor kommer strengen til at se såen ud.

Jeg kender bare ikke en funktion til at ordne det med..

Mvh Chimera
Avatar billede grunken Nybegynder
28. oktober 2002 - 02:33 #3
hehe , du har sq ret sorry !

læs inden du svarer grunken !
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 02:50 #4
kan du ike lige skrive rigtigt code

technodance.dk
Avatar billede grunken Nybegynder
28. oktober 2002 - 03:06 #5
Nå men så skift den da ud med det her !

OpenFileFolders = Replace(OpenUsers,", " & ID & ",", ",")

-grunken
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. oktober 2002 - 08:11 #6
For at det viker skal du hvade komman foran og efter hvert tal så Openusers ser sådan ud:

Openusers : ", 0, 41, 43, 17, 35, 1, 88,"

Der udover er det en god ide at droppe det mellemrum som er inden tallet så det set sådan ud:

Openusers : ",0,41,43,17,35,1,88,"

Så kan du let lave en replace som fjerner et tal.

ID = 1

Openusers = replace(Openusers,"," & ID & ",","")

Hvis man ikke har komma med før og efter så og kun replacer med komma foran ",1" så vil den som chimera skriver tolke 1 i 17 som 1 tallet.
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. oktober 2002 - 08:12 #7
replacen skal faktisk se sådan ud man skal nemlig sætte et komme ind hvor tallet blev fjernet:

Openusers = replace(Openusers, "," & ID & ",", ",")
Avatar billede jens_k Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:19 #8
Jeg kan bare ikke fjerne det mellemrum efter kommaet.. Mine split funktioner længere nede i scriptet kommer med fejl når jeg gør det...

Det kan da ikke passe at man ikke kan det ?
Avatar billede jens_k Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:27 #9
Nu må jeg heller gøre rede for det her, inden jeg bliver beskyldt for at have masser af accounts...

Chimera er min chef´s account.. Som i nok også kan se ud fra hans tidligere spørgsmål..

Og Jens_K er min egen "private". Hvilket i nok også kan se ud fra tidligere spørgsmål..

Jens K
Avatar billede grunken Nybegynder
28. oktober 2002 - 15:27 #10
Hvad er der galt med den jeg lavede ?
den skifter faktisk , tal, ud med , :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. oktober 2002 - 19:16 #11
Du kan også godt havde mellemrum men det ville være lettere uden

Det som stadig er vigtigt er at der er komna først og sidst i linie:

Openusers : ", 0, 41, 43, 17, 35, 1, 88,"

Og split:
Openusers = replace(Openusers, ", " & ID & ",", ", ")