Avatar billede roslev Nybegynder
04. oktober 2000 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

DynAPI tweaks!

Problemet er diskuteret før her på xperten ( http://www.eksperten.dk/spm/3487 ) - men jeg kan ikke rigtigt overføre løsningen til mit eget problem. Problemet er at animerede .gif billeder stopper, når man stopper med at scrolle...

Koden kan ses her: http://www.inspire.dk/datalogi/rene.html
Avatar billede jumper Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:06 #1
Ret

<a href=\"java script://\" onMouseDown=\"mywin.down(); return false\" onMouseUp=\"mywin.stop()\" onMouseOut=\"mywin.stop()\">

til

<a href=\"java script:void(0)\" onMouseDown=\"mywin.down(); return false\" onMouseUp=\"mywin.stop();return false\" onMouseOut=\"mywin.stop();return false\">

/Thor
Avatar billede michaelras Nybegynder
04. oktober 2000 - 13:14 #2
Efter min største overbevisning er problemet:
Når man klikker på up eller down linket (både mousedown og mouseup) aktiveres <A href=\"java script://\"> hvilket gør at browseren tror den skal videre til en ny side - hvad gør den så - jo den siger stop, altså stopper alt aktivitet på siden: animation, indlæsning af billeder/resterende del af siden osv. men da linket jo ingen steder fører hen, så bliver den på siden, men det hele er stoppet...
Hvordan det kan undgås.... Fx: lave din scroll Up Down om til <span> i stedet, derved er der ikke noget link, men onmouse* virker stadig (ved dog ikke det vil virke i Netscape) eller måske lave en javascript funktion som reloader animationen eller returnerer true/false (kan ikke lige huske hvad det skal være) og sætte href=\"java script:reloadanim()\"
eller bare href=\"java script:return true;\"

Michael
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2000 - 17:42 #3
<ole>
Hmmm...jeg kan ikke se, du stopper med at dreje rundt, roslev...!?!

Ellers kan du - nu, du har fat i Steinman - finde hans \'drag.js\'. Der ligger et sted (i bunden af dokumentet, tror jeg) en funktion, der hedder noget med \'checkWithIn()\'.
Start så med at lave to dynamiske <div>\'s med din scrollUp- henholdsvis scrollDown-grafik.
Hvis du i head\'en på dit dokument laver et check på din musse-position, der returnerer \'x\' og \'y\' for curseren på \'document.onmousemove\', så kan du bruge førnævnte funktion og checke, om du er over dit scroll-div ved \'document.onmousedown\'. Det er en ret sikker måde at gøre det på...X-browser / X-platform.
Men hos mig virker det som sagt allerede (MacG3).
/mvh
</bole>
Avatar billede roslev Nybegynder
04. oktober 2000 - 21:30 #4
Billedet stopper heller ikke i NN4.7 på min maskine, men det gør i IE5!
Jumper\'s har umiddelbart ikke nogen effekt...!

Ville det have nogen effekt at inddele siden i 2 frames?? - så den animerede .gif er i den ene frame og scrolleren i den anden...???
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2000 - 22:27 #5
1. Jeg taler om MacG3 / IE5, så det må være platforms-specifikt. På den anden side, er Thor ikke på Mac - og han testede jo kaldet i det andet spørgsmål...Hmmm...!?!
Jeg skal prøve at teste på PC på arbejdet imorgen.

2. Det kan du jo prøve meget nemt ved at lave et frameset og lægge animnationen i den ene frame og slette den i det doku, du har nu - og som du loader i den anden frame. Testen tager 3.5 minut, men da jeg ikke kan reproducere fejlen, må du selv foretage den  ;o)
/mvh
Avatar billede roslev Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:05 #6
Opdeling i frames løste ikke problemet...!
Nu er det ligegyldigt, den animerede gif er udskiftet med et \"Manuel 12X Multi-Angle-Mugshot©\" :)

Lidt point for jeres forsøg får i dog...!