Avatar billede lightbrain Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:22 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Udskriv bestemte datoer, sorteret

Hej

Jeg har et script, som danner en sorteret liste af datoer fra dags dato og 60 dage frem (uden dato-gentagelser). Men desværre bliver der intet udskrevet, fordi der ikke bliver fundet nogle datoer, og det er til trods for, at der ligger masser af datoer i databasen, som den skulle have udskrevet.

_________________________________________

<%
    Set myConn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    myConn.Open ("PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE="+server.Mappath("/db/selvet.mdb"))
    strSQL = "Select distinct datopublish from search where (datopublish between " & date() & " and " & date() + 60 & ") order by datopublish"
    'strSQL = "Select * from search where (datopublish >= " & Date() & ") order by datopublish"
    set rs = myConn.execute(strSQL)

    do while not rs.EOF
        if isDate(rs("datopublish")) then
            myDates = myDates & rs("datopublish") & ","
        End If
    rs.MoveNext
    Loop
    myDates = left(myDates,len(myDates)-1)
    response.write "*** " & myDates
    response.write strSQL
%>

Den udskrevne myDates er tom!

Den udskrevne strSQL er:
Select datopublish from search where (datopublish between 27-10-2002 and 26-12-2002) order by datopublish
Avatar billede neteffect Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:33 #1
Se http://www.eksperten.dk/spm/246418

Din query skal ende med at se således ud:
Select datopublish from search where (datopublish between #10-27-2002# and #12-26-2002#) order by datopublish
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:34 #2
Nåårh ja.. Det er sgu' da også rigtigt!

Sorry, Lightbrain at jeg ikke selv tænkte på det i dit oprindelige spørgsmål.. Når man er vant til at arbejde med SQL-server, så glemmer man jo altid de dér havelåger til Access!..

Din SQL-streng skal derfor se således ud:

strSQL = "Select distinct datopublish from search where (datopublish between '#" & date() & "#' and '#" & date() + 60 & "#') order by datopublish"

Thomas.
Avatar billede lightbrain Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:36 #3
>thomas_regin
Smid lige et svar så du kan få nogle po'ingser ;)
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:44 #4
Nej da!.. Dem skal neteffect da ha'! Det var jo ham, som kom med løsningen! :)

Thomas.
Avatar billede lightbrain Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:46 #5
Ok, men du skrev det - jeg kunne ikke selv have regnet det ud.
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:55 #6
Jaja.. Lad os nu se, om det virker før vi taler om points! :)

Thomas.
Avatar billede lightbrain Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:08 #7
Ja, det er du .... ret i, for den fortsætter med at sige:
Data type mismatch in criteria expression.

(Jeg troede ellers at det var LØSNINGEN ;)
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:13 #8
Så prøv at fjerne "pingerne", så den istedet hedder:

strSQL = "Select distinct datopublish from search where (datopublish between #" & date() & "# and #" & date() + 60 & "#) order by datopublish"
Avatar billede lightbrain Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:21 #9
Nu virker det, og det er jo fantastisk... tryk svar hvis du også vil have en del af pointkagen :-)

Tak for hjælpen og tak for din tålmodighed med mine uendelige ændringer til SQL-sætningen (i andet indlæg).
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
27. oktober 2002 - 18:25 #10
Ha ha.. Ja, det var noget af en gyser, men stadig ganske fornøjeligt! :)

Du kan jo selv bestemme om du vil give mig points!

Pøj pøj med dit projekt!

Thomas.
Avatar billede lightbrain Nybegynder
27. oktober 2002 - 19:25 #11
Hermed gjort :-)