Avatar billede ziz Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:11 Der er 9 kommentarer

Skriv andet, når værdi er >

Hej,
jeg har denne stump kode:

echo"$mails nye breve";

Så går det jo galt hvis der er 1 brev. Så skriver den:
1 nye breve.

Men hvordan laver man det så til at den skal skrive:
1 nyt brev.

og

2 nye breve.

???

På forhånd tak..!
Avatar billede dmcn Praktikant
27. oktober 2002 - 00:13 #1
$msg = ($number_of_letters == 1) ? "1 nyt brev"; : "$number_of_letters nye breve";
Burde virke. Udskift selv med passende variabler.
Avatar billede topsite Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:20 #2
hæhæ :)

<?
if($mails == "0")
{
echo("Du har ingen nye mails");
}
elseif($mails == "1")
{
echo("Du har et nyt ulæst brev!");
}
else
{
echo("Du har $mails nye breve");
}
?>
Avatar billede topsite Nybegynder
27. oktober 2002 - 00:20 #3
Sådan skal det gøres :D
Avatar billede tipsen Nybegynder
27. oktober 2002 - 02:05 #4
Rettelse:

Når man sammenligner tal bør de ikke skrives i "" - det går godt her, men man kan også risikere det kikser!

<?
if($mails == 0) {
  echo "Du har ingen nye mails";
}
elseif($mails == 1) {
  echo "Du har et nyt ulæst brev!";
}
else {
  echo "Du har $mails nye breve";
}
?>
Avatar billede ziz Nybegynder
27. oktober 2002 - 09:49 #5
Øhm okay, gider i lige hjælpe igen?

Det skal passe ind i denne kode:

echo"<tr><td><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>Post:</td><td> <a href=xxx><b><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>$mails</b></a><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>nye breve</td></tr>";
Avatar billede sqwer Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:09 #6
echo"<tr><td><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>Post:</td><td> <a href=xxx><b><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>$mails</b></a><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF> ".($mails==1?"nyt brev":"nye breve")."</td></tr>";
Avatar billede topsite Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:16 #7
<?
if($mails == 0) {
  echo '<tr><td><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>Post:</td><td> <a href=xxx><b><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>0</b></a><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>breve</td></tr>';
}
elseif($mails == 1) {
  echo '<tr><td><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>Post:</td><td> <a href=xxx><b><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>'.$mails.'</b></a><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>nyt brev</td></tr>';
}
else {
  echo '<tr><td><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>Post:</td><td> <a href=xxx><b><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>'.$mails.'</b></a><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>nye breve</td></tr>';
}
?>
Avatar billede topsite Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:18 #8
<tr><td><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>Post:</td><td> <a href=xxx><b><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF>$mails </b></a><font face=Verdana size=2 color=#FFFFFF><?if($mails == 0) {
  echo "nye mails";
}
elseif($mails == 1) {
  echo "nyt ulæst brev!";
}
else {
  echo "nye breve";
}
?></td></tr>

Der er mange måder at gøre det på
Avatar billede tipsen Nybegynder
27. oktober 2002 - 11:11 #9
Bare for igen at give et helt andet alternativ:

if($mails == 0) {
  $mailtxt = " nye mails (ingen)";
}
elseif($mails == 1) {
  $mailtxt = " nyt brev!";
}
else {
  $mailtxt = " nye breve";
}

$var = '
<tr>
<td>
  <font face="Verdana" size="2" color="#FFFFFF">Post:
</td>
<td>
  <a href="xxx"><b><font face="Verdana" size="2" color="#FFFFFF">%s</b></a>
  <font face="Verdana" size="2" color="#FFFFFF">%s
</td>
</tr>';

sprintf($var, $mails, $mailtxt);