Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formatering

Hey Everybody

Det kan godt være i syntes jeg er lidt noob men:
Er der ikke nogen der kan komme med en guide til hvordan jeg formaterer en Windows XP Home Edition til en Windows XP Professionel?

Håber i vil hjælpe mig.

Med Venlig Hilsen
Jacob
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:43 #1
Jeg vil tro du bare skal boote med pro-cd'en i drevet. I guiden vil du blive spurgt om du vil "overskrive" en oprindelig version på disk. sig Ja. Og så skulle det vist køre.

B.S
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 22:45 #2
du er nødt til at betale bill gates for det
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:45 #3
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny indstalation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

(ovenstående lånt fra 'resten')
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
27. oktober 2002 - 05:42 #4
Mange tak.

Men bliver computeren formateret ved at gøre det i siger?

Jacob
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 08:49 #5
Du kan i hvertfald starte op på en Win98 startdiskette og så format c: > genstart > installer - dette gælder hvis du kører FAT 32 - kører du NTFS skal du > fdisk > slette NFTS partitionen > oprette ny primær partition > genstart > formater c: > genstart > installer
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:57 #6
Alt det der forstod jeg ikke en brik af, husk på at jeg er lidt af en noob.

Håber stadig i vil hjælpe mig-

Jacob
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 16:17 #7
hvad betyder "noob" ??
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 16:23 #8
hvad er det du gerne vil gøre? har du windows xp professional og vil gerne opgradere din home edition til professional, eller har du kun home edition og spørger hvordan du ændrer den til professional?
formatere betyder på simpel dansk kun, at du forbereder din hard-disk så der kan lægges data på den.
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:59 #9
Jeg har XP home edition.
Jeg vil gerne have slettet alt på min computer undtagen d drevet.
Jeg vil gerne have XP professionel.

Hvordan gør jeg det?

Jacob

PS: Noob betyder at man ikke er god til det man hentyder til.
Avatar billede ebe Praktikant
27. oktober 2002 - 17:14 #10
så skal du, som jeg sagde før, slippe nogle kugler til bill gates og købe professional. jeg ved ikke om der kan købes en opgradering (det betyder, at de anerkender at du allerede har betalt en gang, og giver det billigere). det ved en masse folk her i eksperten som har xp.
Derefter er det nok bedst du allierer dig med en som har prøvet det før. Du kan få en masse hjælp og forklaringer her, men det er lidt svært når du ved så lidt om det som du nu engang gør......  :-)
Ellers skal du bare følge svaret fra helgec!
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:38 #11
ok mange tak.

helgec skriv et svar og du har 100 points :o)

Jacob
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 17:48 #12
tak