Avatar billede dj-sejler Praktikant
26. oktober 2002 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flet tabeller sammen afhængig af indholdet

Jeg har en accessdatabase der indeholder flere tabeller…
Den første tabel hedder type og indeholder: id – dato – styrke og så videre (det er ikke så vigtigt)
De andre tabeller hedder 1 til 10…

Det jeg så godt kunne tænke mig var, at når der bliver spurgt efter indholdet i 1. linie i tabellen: type, så tager den samtidtig hele indholdet fra tabellen 1.
Og hvis det var 4. linie i tabellen type… så skulle den vise hele indholdet af tabellen 4…

Er det forståeligt hvad jeg mener???

Her er det script jeg har brugt til at lave en liste over indholdet i tabellen: type:
<html>
<title>Hente data fra database</title>
<head>
</head>
<body>
<ul>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("onsdag.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From type Order by id "
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
  ' sejlads nummer og dato
  strNavn = rs("id") & " den " & rs("dato")

  ' lav et link til person.asp med Id-værdien i URL
  strLink = "<a href='sejl.asp?id=" & rs("Id") & "'>" & strNavn & "</a>"

  ' Liste med links
  Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"

  rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</ul>
</body>
</html>

Her kommer det script jeg har brugt til at tage indholdet fra tabellen: type:

<html>
<title>Hente data fra database</title>
<head>
</head>
<body >
<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">

<p><a href="java script:history.back(1);">Retur til listen</a></p>

<table cellpadding=2 cellspacing=2 border=1 bordercolor=black class=format>
        <tr><td bgcolor=#0D5275 align=center size="1">Nr.</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Dato</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Styrke</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Retning</td><td bgcolor=#0D5275 align=center>Bane nr.</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Start</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Dommer</td><td align=center bgcolor=#0D5275>Klub</td></tr>

<dl>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("onsdag.mdb")
Conn.Open DSN

' Hent fra databasen afhængig af værdien id fra URL
strSQL = "Select * From type Where Id = " & Request.Querystring("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Skriv sejladsens data
Response.Write "<tr><td>" & rs("id") & "</td><td>" & rs("dato") & "</td><td NOWRAP>" & rs("styrke") & "</td><td>" & rs("retning") & "</td><td>" & rs("bnr") & "</td><td>" & rs("start") & "</td><td>" & rs("dommer") & "</td><td>" & rs("klub") & "</td></tr>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</dl>
</table>
<br><br>

</body>
</html>
Avatar billede fiemming Nybegynder
26. oktober 2002 - 19:23 #1
Hej

Det er lidt svært at svare på spørgsmålet når man ikke kender dit data design. Er det et ASP spørgsmål eller er det et SQL spørgsmål ?

Har du lavet et egentligt database design med relationer mellem tabellerne og hvorfor har du 10 tabeller ?
Avatar billede dj-sejler Praktikant
26. oktober 2002 - 19:29 #2
Det er ASP-spørgsmål...
Det er til at indtaste resultater fra sejladser...
type indeholder data om vind og vejr!
1-10 indeholder data om den enkelte deltager:
navn
sejltid(tt-mm-ss)
sejltid i sek
lystal (en faktor der skal ganges med sejltiden i sek)
præmietid (resultatet af sejltid * lystal)

Jeg er ikke klar over hvordan man kan flette dem tabellerne sammen i access
Avatar billede fiemming Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:59 #3
For mig lyder det som et SQL spørgsmål. For mig lyder det som som om at du har lavet 10 tabeller som nemt kunne være i en tabel.

SQL Er meget velegnet til at lave "datafletning" ...

kom med lidt mere info om dine tabeller, lyder elementært problem ...
Avatar billede dj-sejler Praktikant
27. oktober 2002 - 12:19 #4
-->fiemming
Jeg har lavet det på en anden måde...

men jeg er i det glade hjørne så du får pointene :)
(det var også lidt det du sagde jeg gjorde det)
Avatar billede fiemming Nybegynder
27. oktober 2002 - 21:18 #5
Takker ... held og lykke med sejturen ... :=)