Avatar billede dj-sejler Praktikant
26. oktober 2002 - 18:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mail fra hjemmesiden...

Jeg kunne godt tænke mig at man fra min hjemmeside kunne skrive en mail til mig, der skal kunne indeholde billeder...

Men jeg ved absolut ikke hvodan man gør...

Hvis der er en der hurtigt lige kan "banke" et sådan script op ville jeg blive glad :)

Skal helst indeholde:

Navn*
email
besked*
billede

*=skal udfyldes...

//dj_sejler
Avatar billede esoulman Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:59 #1
Det kræver desværre en hel del kode hvis der skal sendes billeder med.. ved ikke engang hvordan det skulle laves :(
Avatar billede dj-sejler Praktikant
26. oktober 2002 - 19:11 #2
Hvad så hvis det er uden billeder?!?
Avatar billede esoulman Nybegynder
26. oktober 2002 - 19:17 #3
så foreslår jeg du lukker spørgsmålet og opretter et nyt.. for jeg har ik lige tid til at finde koden til dig. sorry...
Avatar billede fiemming Nybegynder
26. oktober 2002 - 19:27 #4
Som sagt skal der en del til, og løsningen afhænger af hvad du har tilrådighed af komponenter på din server ?

1) upload af fil til serveren. Du skal have installeret en upload komponent - har du det ?

2) Sende en e-mail fra ASP, her skal du også have en komponent installeret - har du det  ?
Avatar billede dj-sejler Praktikant
26. oktober 2002 - 19:31 #5
Det ved jeg ikk...
lige nu har jeg kun PWS men når den er færdig skal jeg have købt et webhotel et eller andet sted! (har kigget på nettohost.dk hvis det er en hjælp)
Avatar billede fiemming Nybegynder
26. oktober 2002 - 22:56 #6
Så er det jo nok lidt svært at hjælpe dig ... ik !
Avatar billede dj-sejler Praktikant
27. oktober 2002 - 10:54 #7
Hvad er det for nogen komponenter??
Hvad hedder de??
Avatar billede dj-sejler Praktikant
27. oktober 2002 - 12:39 #8
-->fiemming
Hvis det nu er Jmail
Avatar billede armena Nybegynder
27. oktober 2002 - 12:42 #9
jeg kan godt lave en uden billede
Avatar billede dj-sejler Praktikant
27. oktober 2002 - 12:44 #10
Hvis du gider...
Men det skal være idiot-sikkert :) jeg ved ingenting om det
Avatar billede dj-sejler Praktikant
27. oktober 2002 - 12:50 #11
-->fiemming
Hvad hvis serveren har følgende info???

Jmail 4.3
AspSmartUpload
AspPing
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 03:14 #12
Her har du koden til en mail-sender som kan sende en mail til dig
--------------------------------------------------------------------
side 1 (index.asp)
--------------------------------------------------------------------
<form method="POST" action="send.asp" enctype="multipart/form-data">
  <p align="center">
  <b><font size="4">Send en mail til mig</font></b></p>
  <p>Dit navn: <input type="text" name="name" size="20"><br>
  Din mail:
  <input type="text" name="mail" size="20"><br>
  Emne:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type="text" name="emne" size="20"><br>
  Besked:&nbsp;
  <textarea rows="2" name="besked" cols="20"></textarea></p>
  <p><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>
--------------------------------------------------------------------
side 2 (send.asp)
--------------------------------------------------------------------
<%
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.RemoteHost = " din mail server "
Mailer.FromName = Request.form ("name")
Mailer.FromAddress = Request.form ("mail")
Mailer.AddRecipient " dit navn ", " din mail adresse"
Mailer.Subject = Request.form ("emne")
Mailer.BodyText = Request.form ("Besked")
Mailer.AddAttachment " silen hvor dit billede ligger "

if not Mailer.SendMail then
Response.Write "<b><H2>Mailen kunne ikke afsendes grundet:<H2><b>"
Response.Write Mailer.Response
else
Response.Write "<b><H2>Mailen er sendt.<H2><b>"
end if

Set msg = nothing
%>
--------------------------------------------------------------------
<?(=)technodance.dk(=)?>