Avatar billede faellesnet Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

bevare gennemsigtighed i gif

Hej,
er det ikke muligt at lave en PSP fil om til .gif og bevare gennemsigtigheden på baggrunden? Jeg mener at have fundet masser af .gif filer som var gennemsigtige.
hvis ikke, hvilket format skal jeg så gemme i?
Avatar billede sezam Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:46 #1
hvis du skal lave en gif kan du vælge at lave den transparent i Photoshop.
Avatar billede faellesnet Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:49 #2
jeps, men problemet er at når jeg gemmer den bliver den reduceret til 256 farver og ét layer, og derefter er baggrunden hvid. Jeg antager det er fordi en transperent baggrund er et layer for sig selv?
Avatar billede sezam Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:50 #3
Laver du dette i Photoshop?
Avatar billede faellesnet Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:51 #4
sezam, forøvrigt har jeg ikke photoshop, derfor kategorien paintshop :)
Avatar billede faellesnet Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:53 #5
desværre ikke nej, måske skulle man overveje at købe det, men prisen er jo svimlende i forhold til paintshop pro
Avatar billede sezam Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:53 #6
du kan sende filen til mig - skal nok lave det til en transparent gif in a second ! ;-) Bare fortæl mig hvilken farve baggrund den skal lægge på..
Avatar billede sezam Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:53 #7
sezam@wanadoo.dk
Avatar billede cdc Novice
26. oktober 2002 - 16:54 #8
Avatar billede faellesnet Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:54 #9
måske kommer der en senere som ved hvordan man laver det i paintshop, hvis det da er muligt...
Avatar billede faellesnet Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:56 #10
cdc> halløj - godt jeg ikke opgav endnu!!
og tak for linket, ser ud til at være en fed side hvor jeg kan lære meget mere.
Tak - ligger du et svar?
Avatar billede cdc Novice
26. oktober 2002 - 16:56 #11
svarer også
Avatar billede cdc Novice
26. oktober 2002 - 16:56 #12
:o)
Avatar billede faellesnet Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:57 #13
sezam - jeg sidder og tegner på billederne nu, så jeg har ikke så meget at sende før de er færdige. Vil nu også helst selv og nu er det jo muligt :)
ellers tak for tilbuddet!
Avatar billede sezam Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:58 #14
:-)