Avatar billede coder Nybegynder
22. juli 1999 - 18:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Visning af en "remote"-side

Hej,
er det muligt at vise en side der ikke ligger hosted hos den server Perl-scriptet køres fra.

Altså, hvis vi siger at scriptet hedder: www.jubii.dk/script.pl så skal den, når man går ind på www.jubii.dk/script.pl, vise fx www.opasia.dk/index.htm.

På forhånd tak for svaret!
Avatar billede coder Nybegynder
22. juli 1999 - 18:16 #1
Nu sad jeg lige og læste det igennem, det kan vist misforståes - det er IKKE et redirectionsscript jeg har brug for, men selve scriptet skal printe "fjern-siden".
Så man skal selv kunne tilføje tekst efter "fjern-siden"...
Håber I forstår ......
Avatar billede coder Nybegynder
22. juli 1999 - 18:16 #2
Lige éen ting til :-)
Scriptet behøver ikke være i PERL, men kan også være i ASP ...
Avatar billede tryl Nybegynder
22. juli 1999 - 20:35 #3
Mener du et script der henter en remote site, og viser den, så du fx. kan vise Jubii, bare med din URL??
Avatar billede coder Nybegynder
22. juli 1999 - 20:48 #4
Nemmerli'!
Avatar billede tryl Nybegynder
22. juli 1999 - 20:54 #5
#!Sti_til_perl

use LWP::Simple;
#Her hentes http://www.jubii.dk/
$content = get("http://www.jubii.dk/";)

print "content-type: text/html\n\n";
print "$content";

#Ps. Tjek lige med den side du henter om du har lov, da de ellers kan blive
#ret sure ;-)
Avatar billede coder Nybegynder
22. juli 1999 - 22:01 #6
Hmm - den skriver blot:
Can't locate LWP/Simple.pm in @INC at d:\www2\jdsoft\PowerLook.pl line 3.
BEGIN failed--compilation aborted at d:\www2\jdsoft\PowerLook.pl line 3.
--
Kan du ikke noget lignende i ASP?
Avatar billede tryl Nybegynder
23. juli 1999 - 00:48 #7
Enten er din Perl ikke konfiguret rigtigt, eller også er det en ældre udgave. Hvis det er en ældre udgave, kan den nyeste hentes fra www.perl.org, graits.

Prøvede du det lokalt, eller på din server? Det kan være den er lidt mere up-to-date mht. LWP.

Jeg kender ikke til ASP - det må du hen i ASP gruppen efter...
Avatar billede coder Nybegynder
23. juli 1999 - 01:58 #8
Jeg kørte scriptet fra fjernserveren, og jeg har ikke mulighed for at opdatere den eftersom jeg ikke har de fulde rettigheder til serveren - men ellers tak for forsøget..........
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. juli 1999 - 13:35 #9
Kan du ikke bare kalde en frame som indeholder den side du vil vise?

Altså en side med en frame på 100 % der så indeholder siden www.opasia.dk/index.htm

Avatar billede coder Nybegynder
23. juli 1999 - 22:38 #10
Tsk tsk tsk - I forstår det vist ikke, men heldigvis fandt jeg selv ud af det...
Det er et GENIALT script!!

ADMIN VIL DE VÆRE VENLIG AT LUKKE DETTE SPØRGSMÅL, DA JEG IKKE FIK NOGEN KVALIFICERET HJÆLP?!
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. juli 1999 - 22:48 #11
Så bør du poste scriptet/løsningen så andre kan få glæde af det også.
Avatar billede coder Nybegynder
23. juli 1999 - 22:50 #12
Næ, næ - det tog skam tid at lave det, så det giver jeg ikke bare sådan ud!!!!
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. juli 1999 - 23:20 #13
OK; min fejl, jeg troede formålet med dette forum var at udveksle viden, ikke at holde på den.
Avatar billede coder Nybegynder
23. juli 1999 - 23:24 #14
Ja, men ikke viden der har kostet mig adskillige arbejdstimer!!
Avatar billede test43 Nybegynder
02. august 1999 - 22:47 #15
du kan jo også bare omdirrigere siden ved at skrive print "location: http://www.skodpasia.dk\n\n"; istedet for alt det der content-type halløjsa...
Avatar billede coder Nybegynder
21. oktober 1999 - 11:46 #16
Det er godt du!
Avatar billede Slettet bruger
17. november 1999 - 22:21 #17
Her skulle det være....

$_ giver indholdet af siden

#!/usr/bin/perl
use strict;
$| = 1;
my $VERSION = "1.0";

use LWP::UserAgent;
use URI::Escape;

my $query = uri_escape(shift);

my $QBASE = "http://www.opasia.dk/index.html";

my $ua = new LWP::UserAgent;
$ua->agent("browser/$VERSION");
$ua->env_proxy;

$_ = &fetch("$QBASE");
print $_;

sub fetch {
my $url = shift;

my $request = new HTTP::Request('GET',$url);
my $response = $ua->request($request);
die "$url failed: ",$response->error_as_HTML
unless $response->is_success;

$response->content;
}
Avatar billede coder Nybegynder
22. maj 2000 - 18:29 #18
-