Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:26 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

[ENTER] ... linieskift

Jeg har dette i databasen, men når det skal skrives ud, skal der ikke være linieskift. Som det er nu er der linieskift ved alle <div>.
Sådan ser det ud når jeg printer det fra databasen:

<DIV align=left>nogetnoget<BR>nogetnoget</DIV>
<DIV align=left>YEP TEP</DIV>
<DIV align=left>&nbsp;</DIV>
<DIV align=left>Gu er den sååå...1!!!</DIV>
<DIV align=left>&nbsp;</DIV>

.... og det skal se sådan ud:

<DIV align=left>nogetnoget<BR>nogetnoget</DIV><DIV align=left>YEP TEP</DIV><DIV align=left>&nbsp;</DIV<DIV align=left>Gu er den sååå...1!!!</DIV>´

....kan dette lade sig gøre?
<DIV align=left>&nbsp;</DIV>
Avatar billede fever Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:34 #1
Replace(rs("´field"), "</div> ", "</div>")
eller
Replace(rs("´field"), "vbCrlf", "")

Skulle kunne gøre det!
Avatar billede fever Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:34 #2
Retter lige....

Replace(rs("field"), "</div> ", "</div>")
eller
Replace(rs("field"), "vbCrlf", "")
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 23:51 #3
øv, desværre så virker de ikke :(...!
Avatar billede medions Nybegynder
26. oktober 2002 - 01:07 #4
musicchart.dk> Hmm jeg kan ikke rigtig se hvad du mener...

Altså hvis du ik' vil ha' et linjeskift ved din tekst så brug <span> istedet for <div> -ellers skal du ind og bruge en CSS commando som hedder inline.. altså:

<div style="display:inline;">test</div>

Dette vil dog være løsningen på dit problem:
<span>test</span>

-lige til orientering, så bruges <div> til designmæssige visninger, og <span> til tekstmæssige visninger...

Det andet tilfælde kunne været at du udskrev din kode fra en evt. database, og at der blev lavet et "Visual Basic Brake (vbCrLf)" efter hver linje, disse parameter skal jo så bare fjernes hvis du ikke ønsker linjesift for hver linje...

//>Rune
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
26. oktober 2002 - 01:21 #5
Jo, men nu er det til et JavaScript som laver div og andet der ødelægger det hele, og da jeg fatter keine JS har jeg et problem, jeg har prøvet at poste scriptet her på eksperten, men der var ingen hjælp at hente :(
Avatar billede medions Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:33 #6
musicchart> Det giver mig jo alligevel ikke nogen ledetråd :o)
Hvad er det den gør som den ikke må? Og hvornår sker det?

//>Rune
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
26. oktober 2002 - 12:33 #7
Ok, så starter jeg helt fra bunden :o) :
Jeg har et newsscript som jeg bruger til at skrive nyheder på mit site. Det virker fint nok at skrive dem, men det er når jeg vil redigere i gamle nyheder at der opstår problemer. Dette er scriptet på "ret_en_nyhed" siden:

        <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
  var EditorHeader='<BODY STYLE="font:10pt verdana; margin-left: 2; margin-top: 2; background-color: #ffffff">';
  idEditbox.document.open();
  idEditbox.document.write(EditorHeader);

  idEditbox.document.write('<%response.write rs("tekst")%>');
  idEditbox.document.write('</BODY>');
  idEditbox.document.close();
  idEditbox.document.designMode="On";
  if (idEditbox.document.body) idEditbox.document.body.onblur = g_state.SaveSelection;
  idEditbox.document.onkeydown = _Editor_KeyDownHandler;
  idEditbox.document.onmousedown = _Editor_ClickHandler;
  idEditbox.document.ondblclick = _Editor_DblClickHandler;
      </script>

... som du kan se har jeg udskrevet min rs("tekst") i mellem de to <body>-tags, dette tror jeg selvfølgelig virker, men nej. Det står bare at der er udført en fejl på siden, og der står ikke noget i mit "Iframe" som nyheden skulle stå i.
Så jeg kigger i "vis kilde" og det ser sådan ud:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
  var EditorHeader='<BODY STYLE="font:10pt verdana; margin-left: 2; margin-top: 2; background-color: #ffffff">';
  idEditbox.document.open();
  idEditbox.document.write(EditorHeader);

  idEditbox.document.write('<DIV align=left>velkommen til bla bla...</DIV>
<DIV align=left>noget tekst</DIV>
<DIV align=left>noget mere tekst</DIV>
<DIV align=left>en helt masse tekst</DIV>');
  idEditbox.document.write('</BODY>');
  idEditbox.document.close();
  idEditbox.document.designMode="On";
  if (idEditbox.document.body) idEditbox.document.body.onblur = g_state.SaveSelection;
  idEditbox.document.onkeydown = _Editor_KeyDownHandler;
  idEditbox.document.onmousedown = _Editor_ClickHandler;
  idEditbox.document.ondblclick = _Editor_DblClickHandler;
</script>

...jeg roder så lidt med det, og kopierer så hele min "vis kilde" og sætter det ind i et html-dokument.
Jeg ændrer dette:

idEditbox.document.write('<DIV align=left>velkommen til bla bla...</DIV>
<DIV align=left>noget tekst</DIV>
<DIV align=left>noget mere tekst</DIV>
<DIV align=left>en helt masse tekst</DIV>');

...så det kommer til at se sådan ud:

idEditbox.document.write('<DIV align=left>velkommen til bla bla...</DIV><DIV align=left>noget tekst</DIV><DIV align=left>noget mere tekst</DIV><DIV align=left>en helt masse tekst</DIV>');

...og det virker, derfor stillede jeg dette spm. på eksperten, da hvis jeg kunne få det udskrevet så det hele stod på een linie.
Avatar billede medions Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:41 #8
idEditbox.document.write('<DIV align=left>velkommen til bla bla...</DIV>\n
<DIV align=left>noget tekst</DIV>\n
<DIV align=left>noget mere tekst</DIV>\n
<DIV align=left>en helt masse tekst</DIV>\n');
  idEditbox.document.write('</BODY>');
  idEditbox.document.close();

Prøv med dette!

//>Rune
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
26. oktober 2002 - 17:33 #9
problemet er at jeg henter al teksten fra en database, men jeg har prøvet at lave det som du forslår ved at bruge replace:

tekst = rs3("tekst")
tekst = Replace((tekst), "</DIV>", "</DIV>\n")

... og det udskriver netop det du forslår, men den kommer stadig væk med samme fejl :(
Avatar billede medions Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:53 #10
Hvilken fejl kommer den med?

//>Rune
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:45 #11
"Stregkonstanten er uafsluttet"
...og der bliver ikke printet noget.

Dette er hentet fra "vis kilde":

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
  var EditorHeader='<BODY STYLE="font:10pt verdana; margin-left: 2; margin-top: 2; background-color: #ffffff">';
  idEditbox.document.open();
  idEditbox.document.write(EditorHeader);

  idEditbox.document.write('<DIV align=left></DIV>\n
<DIV align=left>Endnu et <STRONG>kanont</STRONG> fedt album fra Red Hot Chili Peppers. Med fede sange som bl.a.; <EM>"By The Way" </EM>og <EM>"Throw Away Your Television"</EM>.... Wuhuuu...</DIV>\n
<DIV align=left>&nbsp;</DIV>\n
<DIV align=left><STRONG>dsadsa</STRONG></DIV>\n
<DIV align=left>&nbsp;</DIV>\n
<DIV align=left><EM>hgdfhgdf</EM></DIV>\n');
  idEditbox.document.write('</BODY>');
  idEditbox.document.close();
  idEditbox.document.designMode="On";
  if (idEditbox.document.body) idEditbox.document.body.onblur = g_state.SaveSelection;
  idEditbox.document.onkeydown = _Editor_KeyDownHandler;
  idEditbox.document.onmousedown = _Editor_ClickHandler;
  idEditbox.document.ondblclick = _Editor_DblClickHandler;
</script>
Avatar billede medions Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:52 #12
Prøv lgie med denne:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
  var EditorHeader='<BODY STYLE="font:10pt verdana; margin-left: 2; margin-top: 2; background-color: #ffffff">';
  idEditbox.document.open();
  idEditbox.document.write(EditorHeader);

  idEditbox.document.write('<DIV align=left></DIV>\n<DIV align=left>Endnu et <STRONG>kanont</STRONG> fedt album fra Red Hot Chili Peppers. Med fede sange som bl.a.; <EM>By The Way </EM>og <EM>Throw Away Your Television</EM>.... Wuhuuu...</DIV>\n<DIV align=left>&nbsp;</DIV>\n<DIV align=left><STRONG>dsadsa</STRONG></DIV>\n<DIV align=left>&nbsp;</DIV>\n<DIV align=left><EM>hgdfhgdf</EM></DIV>\n');
  idEditbox.document.write('</BODY>');
  idEditbox.document.close();
  idEditbox.document.designMode="On";
  if (idEditbox.document.body) idEditbox.document.body.onblur = g_state.SaveSelection;
  idEditbox.document.onkeydown = _Editor_KeyDownHandler;
  idEditbox.document.onmousedown = _Editor_ClickHandler;
  idEditbox.document.ondblclick = _Editor_DblClickHandler;
</script>

//>Rune
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. oktober 2002 - 17:04 #13
... der samler du det hele på een linie, ikke?
Avatar billede medions Nybegynder
28. oktober 2002 - 00:33 #14
Yep

//>Rune
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. oktober 2002 - 11:15 #15
:o... jo men det er det hele mit spm. går ud på, hvordan får jeg det samelet på een linie.
Det er jo det jeg har problemer med.
Avatar billede medions Nybegynder
28. oktober 2002 - 14:32 #16
øhhh, det har jeg jo allerede svaret på ;o)

//>Rune
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
31. december 2002 - 15:05 #17
har fundet problemet:
det fever kom med i starten var næsten rigtigt, der skal bare ikke være "" omkring vbCrlf, så det rigtige er:

Replace(rs("field"), "vbCrlf", "")