Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Freeware antivirus?

Kender I et super, gratis anti-virus?
Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:00 #1
Har win98!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:03 #2
http://www.f-prot.com/download/getfpdosfree.html

det har dog hverken realtime scanning, eller sådan noget.. men fra dos er det genialt ;o)
Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:04 #3
Er det teknisk? (svært?!)
Avatar billede backside Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:06 #4
Er du TDC kunde kan du hente Norton gratis. (ikke w2k)
Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:07 #5
Har prøvet, men kan ikke installere det (lyder nok mærkeligt!!)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:07 #6
hvordan mener du?

hvis filerne ligger i C:\f-prot

så genstarter du i Dos går i c:\f-prot og starter f-prot.exe
resten burde komme af sig selv hvordan det bruges ;o)
Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:08 #7
@ backside

Norton AntiVirus: "Denne version af det kendte antivirusprogram udgik pr. 1/10 2002."
Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:10 #8
Min far har købt sikkerhedspakken, men det er den jeg ikke rigtigt kan få installeret!!!!
Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:12 #9
Prøver lige at installere sikkerhedspakken: Installerer til C:\Progammer\NISTDC
Avatar billede backside Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:14 #10
Sorry, vidste det ikke.
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:20 #11
Den bedste undersøgelse af antivirus må være den her:

http://www.av-test.org/sites/test_all.php3?lang=en&test=2002-01

Ud fra denne undersøgelse, mener jeg, at det bedste freeware program må være AVG. Den har også realtime scanning m.v.
Avatar billede thenuke.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:28 #12
@ delanvital

"Windows ME, XP Home" jeg skal bruge det til win98
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:42 #13
AVG virker også med 98. Jeg vil stadig mene at det er det bedste freeware AV-program. Men, det er jo smag og behag...
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:43 #14
for en anden god side om AV, også med anmeldelsee, kan du evt. tjekke www.kriminalitet.dk
Avatar billede delanvital Nybegynder
25. oktober 2002 - 21:45 #15
Der er desuden også gratis online-scanning via f.eks. trend micro.
Avatar billede summer Mester
25. oktober 2002 - 21:54 #16
Her er et dansk link til et af de bedste gratis antivirusprogrammer:
http://www.avirus.dk Det hedder AntiVir. På linket finder du også et gratis AV-program på to disketter - F-PROT, som er godt at have, hvis man får brug for at scanne fra dos. Der er desuden gratis ZoneAlarm og Zip program. Alt sammen udførligt beskrevet på dansk af Chris Kjølbo. Hvis man tilmelder sig hans nyhedsbrev, får man automatisk besked når der er opdateringer.
Avatar billede cykel Praktikant
30. oktober 2002 - 21:26 #17
Her er så et andet link http://www.grisoft.com  det virker bare bedre en dem du kan købe..
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2002 - 21:28 #18
Jeg har lavet en interaktiv guide der viser hvordan freeav installeres:
http://webkurs.dk/weblektioner/weblektion02.asp

Er måske nyttig at kigge på inden du installerer det.
Avatar billede summer Mester
31. oktober 2002 - 08:04 #19
Fin instruktion schulze. Det meste er dog udførligt beskrevet på dansk hvis man bruger mit link http://www.avirus.dk og hvis man ikke vil bekymre sig om opdateringer, så får man automatisk besked, både om AntiVir og F-PROT når man er tilmeldt Chris Kjølbos nyhedsbrev.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2002 - 13:32 #20
summer>så får man automatisk besked, både om AntiVir og F-PROT når man er tilmeldt Chris Kjølbos nyhedsbrev

Tjo, men det kan programmet jo indstilles til at gøre automatisk, så måske lidt overflødigt med mail.
Avatar billede summer Mester
31. oktober 2002 - 17:27 #21
Ja, jeg ved godt at man kan med AntiVir. Jeg har dog erfaret, at der ikke er kommet besked, selv om der rent faktisk lå en opdatering og ventede. Det er nu også rart at få lidt generel info med nyhedsbrevet, særlig når man ikke er så ferm til det engelske. Desuden er det rart at få at vide når F-PROT er opdateret.