Avatar billede mozart Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

redirect eller noget

help me.

hvad skal man skrive for at hoppe til en ny url.
Det der i ASP hedder:
redirect \"http://osv. osv.\"

Avatar billede benno Nybegynder
03. oktober 2000 - 15:59 #1
header(\"Location: hvorduvilhend\");

men du må ikke sende noget til browseren inden du sætter headeren
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:01 #2
Hej Mozart!!

Jeg tror det er dette du mener:
Du skriver blot:

<META HTTP-EQUIV=\'Refresh\' CONTENT=\'0;URL=http://www.tng.dk\'>

i din <head> </head> sektion.

M.v.h.
Rasmus Lind
Ps. http://www.tng.dk skal selvfølgelig være siden den skal springe til :o).
Avatar billede mozart Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:05 #3
Hej MoseGris

Jeg skal bruge den i en if sætning

if bla. bla
    skift URL
else
    skift URL

Avatar billede benno Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:09 #4
hvis du skal sende noget til brovseren først kan du sætte
<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV=\'Refresh\' CONTENT=\'0;URL=http://www.tng.dk\'>
</head></html>midt på din side selv om du har sendt en <html> før
Avatar billede benno Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:09 #5
ellers er det nok smartere at sætte en header
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:13 #6
Det kan jeg ikke hjælpe dig med :o(.
Er ikke så god til ASP - kan faktisk ikke asp :o).

M.v.h.
Rasmus
Avatar billede sorenmh Nybegynder
03. oktober 2000 - 17:24 #7
if($ballade == ballade){
  header(\"Location: http://www.ballade.dk\");
}

nej mosegris.dk... den er go\' nok...

mozart >> Du må ikke have udskrevet noget synligt indhold før at du sætter denne sætning, f.eks.: echo(\"BALLADE!\"); Så vil du få en fejlmeddelelse.

Et lille minus ved PHP i øvrigt, pisse irreterende endda, også irreterende mht. cookies.
Avatar billede mpj Nybegynder
03. oktober 2000 - 17:36 #8
jamen er der ikke en anden der kan sendes når som helst?

I javascript

document.location.href=

Det MÅ der være!
Avatar billede sorenmh Nybegynder
03. oktober 2000 - 18:12 #9
hvad med cookies... er det muligt at sende en cookie inde midt i et dokument efter at have udskrevet noget til siden, hvis man benytter javascript, det kan være at vi skulle rykke det her emne over i javascript???
Avatar billede eaglewing Nybegynder
03. oktober 2000 - 19:52 #10
Du kan skifte URL og sætte cookies mit i et script hvis du bruger javascript.
Avatar billede mpj Nybegynder
03. oktober 2000 - 19:58 #11
sorenmh>>

Det med cookies?
Ja man kan sætte en cookie når som helst!
Avatar billede jd Nybegynder
03. oktober 2000 - 21:53 #12
Hej mozart..

Jeg kan ikke forestille mig hvad du skal lave hvor der ikke kan bruges en header! Hvis det er fordi brugere først skal have en besked, og så videre-stilles... kan du jo bare lave en header(\"Refresh: 2; url=ulebn.dk\"); øverst i filen, og så skrive beskeden nedenunder!

/Jon@z
Avatar billede jd Nybegynder
03. oktober 2000 - 21:53 #13
et svar
Avatar billede sorenmh Nybegynder
03. oktober 2000 - 22:34 #14
jd >> det svar er allerede postet. Jeg har selv et site hvor det er nødvendigt, altså med cookies
Avatar billede jd Nybegynder
04. oktober 2000 - 08:57 #15
sorenmh-> Det er det da ikke! Jeg prøver bare at hjælpe ved at give andre eksempler på hvordan headeren bruges, og min forklaring til hvorfor jeg ikke tror der skulle være noget problem i at bruge header.
Desuden handler spørgsmålet oprindeligt jo ikke engang om cookies!

/Jon@z