Avatar billede tams Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:34 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Min computer fryser, jeg kan ikke holde det ud længere!

Når min computer fryser, står den altså bare helt stille.
Hvis jeg var i færd med at høre mp3, høre jeg bare at lyden står helt stille.
Enten er det en vedvarende pivelyd, eller andet efter hvilken lyd jeg hørte.
De sker oftest mens jeg bladre i mine mp3´ere. Er der noget der kan hjælpe...?
Den har kun gjord det efter jeg fik nyt kabinet, strømforsyning, CPU-køler.
CPU-temperaturen er under de 50 grader, og system-temperaturen er under 40 grader, så der ligger fejlen ikke (vil jeg mene) Jeg har desuden også fået en helt ny barracuda IV, efter den gamle var gået i stykker.
PLEASE HJÆLP... JEG KAN IKKE HOLDE DET UD....
Avatar billede tams Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:36 #1
HJÆLP jeg kan ikke klare det længere!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:39 #2
Har du selv samlet den. Det jeg tænker på er garanti og har du fået alt sat ordentlig på plads.
Hvordan ser resten af din opsætning ud, passer dele sammen.
Avatar billede tams Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:51 #3
Jeg glemte lige min pc specifikatioener:
Athlon ThunderBird 1200 Mhz.
256 MB SD-Ram 133
Geforce 3 Ti200
ASUS KT133 bundkort
40 GB Barracuda IV
Audigy Player Lydkort
Avatar billede tams Nybegynder
25. oktober 2002 - 07:53 #4
Jeg har selv samlet den, men jeg tror ikke problemmet ligger der..., for det ser ud til at alt sidder som det skal
Mvh tams
Avatar billede bigbucks Nybegynder
25. oktober 2002 - 08:05 #5
Du har selvfølgelig opdateret drivere til alt dit hardware.
Når det er gjort kan du prøve at deaktivere hardware du kan undvære (det er måske kun lydkortet i dette tilfælde) - ellers kan du måske låne dig frem og skifte et komponent ud af gangen (midlertidigt).
Derved bør du kunne få en idé om hvilken hardware der giver problemer (hvis det altså er hardware - men det lyder det vist til).
Tjek også lige at alle stik og ledninger sidder ordentligt fast.
Og tjek usergroups og forums ved de forskellige hardwareproducenter for erfaringer mht. konflikter mellem ting.

Held og lykke!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. oktober 2002 - 08:21 #6
Ja den har man jo hørt før, at alt sidder som det skal osv. Jeg mener også for mig selv, været 100% sikker på at det er sat ordentlig i, og så erder et stik der lige sidder løst.
Hvilket styresystem bruger du, fordi Creative skal have den nøjagtige driver, hvis du bruger XP.
Avatar billede cazoo Nybegynder
25. oktober 2002 - 08:59 #7
Tjek dit chipset.... Mener at det er et VIA, så gå ind på http://www.tweakup.dk og find nogle 4-i-1 drivere.... se om det hjælper... det skulle det gerne...
Avatar billede soenderm Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:32 #8
Hvad Win køre du med?
Avatar billede soenderm Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:38 #9
Hvad enten det er 98, ME, 2000 eller XP er det vigtig at du finder de RIGTIGE og gerne de nyeste driver.
Tjek om alle dine kort er trykket helt i bund.
Hvis intet hjælper er det måske en god ide med at starte forfra.
Og skulle du være nød til at geninstallere, skal du efter windows-instal. installere de nyeste 4in1 driver fra VIA og derefter de andre driver og programmer.
Avatar billede boz Nybegynder
25. oktober 2002 - 12:54 #10
prøv at læse artiklen på dette link:
http://www.viaarena.com/?PageID=64
Håber det kan hjælpe
Avatar billede mi6 Nybegynder
25. oktober 2002 - 13:58 #11
Hvis det ofte sker mens du afspiller MP3. Prøv eks. Coolplayer, som er en meget simpel afspilller. Hvis problemet også optræder her kan vi fortsætte fejlsøgningen.

Konrollér lige om harddisken bliver for varm.

Mvh
Avatar billede tams Nybegynder
25. oktober 2002 - 15:06 #12
Jeg kører med win98 SE.
Tak for alt hjælp indtil nu.
Kan det ske, at det bare er software?
I skal også lige vide, at den nogen gange gør det flere gange om dagen, og nogen gange en gang om ugen.
Min computer står også meget tændt mens jeg ikke er til stede, og der går den ikke kold.
Kun når computeren bruges af en person.

Venlig Hilsen
tams
Avatar billede moonrider Nybegynder
29. oktober 2002 - 07:50 #13
Hej
Jeg havde engang fået en atlon 1400 der havde næsten tilsvarende problem, jeg skiftede alt på nær cpu´en, med samme resultat.
så snart den skulle dekode mp3 filer gik den med. men den kunne stå med et test prg i flere dage uden fejl. ny cpu... så kørte maskinen igen, jeg indrømmer der er en meget mærkelig fejl.
Avatar billede tams Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:49 #14
Jeg har haft min cpu 1200 mhz, i lang tid.
Det var jo først efter, at jeg fik ny harddisk, strømforsyning, og kabinet, og CPU-køler.
Desuden kan den kører mp3-filer i en al evighed, uden fejl, men pludselig kommer den, om den så har kørt mp3 i under 10 sekunder, eller flere timer!!!

I må meget gerne svare tilbage, især moodrider.
Avatar billede moonrider Nybegynder
29. oktober 2002 - 17:43 #15
Så ville jeg prøve med en anden PSU hvor du er sikker på at den levere min 300W. det er ikke sikkert at de gør det bare fordi det står på dem. pris = kvalitet. det er det samme bundbræt som du har nu eller er den også skiftet. hvis ikke så sætter jeg mine penge på psu´en
Avatar billede tams Nybegynder
30. oktober 2002 - 07:17 #16
Min PsU er på 350 W, og jeg har nu besluttet, at hvis den fryser bare en gang til, skifter jeg til den gamle PSU, eller måske køber en helt ny!