Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:12 Der er 15 kommentarer

SQL problem

objConn.Execute("SELECT * SUM ([Beløb]) FROM DB$Debitorpost WHERE [Debitornr.] = '00001'")

..help?..Jeg skal have lagt beløbet sammen til én værdi hvor kundenummeret er x..

Tak på forhånd!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:15 #1
lagt sammen, adderet ?
Avatar billede medions Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:18 #2
Øhh hvad er det du skal ha' lagt sammen?

objConn.Execute("SELECT * SUM ([Beløb]) FROM DB$Debitorpost WHERE [Debitornr.] = 00001")

-prøv med denne!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:18 #3
-Melder den evt. nogle fejl?

//>Rune
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:21 #4
Response.Write objRS("[Beløb]") siger:

Line 1: Incorrect syntax near 'SUM'.
/mmn/test2.asp, line 18
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:22 #5
..Og jeg skal bruge flere værdier fra det recordset.. fjerner jeg * siger den:

Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.
/mmn/test2.asp, line 23
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:27 #6
Ja..de skal bare adderes
Avatar billede medions Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:27 #7
Ahh ok, så prøv lgie med:

objConn.Execute("SELECT *, SUM ([Beløb]) AS IALT FROM DB$Debitorpost WHERE [Debitornr.] = 00001")

-Men er du sikker på du har en tabel der hedder Beløb?

//>Rune
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:17 #8
Column 'DB$Debitorpost.timestamp' is invalid in the select list because it is not contained in an aggregate function and there is no GROUP BY clause.
/mmn/test2.asp, line 18
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:18 #9
.og JA..er ret sikker..sidder med en db på over 400.000 records i den tabel og hele DBen fylder 4 GB..man tager ikk bare såen fejl..
Avatar billede medions Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:19 #10
Øhh hvilken database er det du arbejder med?

//>Rune
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:20 #11
..En firma database..på en SQL server
Avatar billede medions Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:24 #12
Ok, jamen du er jo nødt til at angive hvad du vil ha' lagt sammen?! Fx.:

objConn.Execute("SELECT SUM (Beløb+Antal)FROM DB$Debitorpost WHERE [Debitornr.] = 00001")

//>Rune
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:52 #13
jeg skal have summen af hele rækken 'beløb' hvor debitornr. er 00001
Avatar billede elgeek Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:52 #14
er ikk på arbejdet ligenu, så jeg har ikk adgang til SQL serveren..checker imorgen..
Avatar billede medions Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:16 #15
strSQL = "SELECT Beløb FROM DB$Debitorpost WHERE Debitornr. = 00001"

Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

While Not objRs.EOF
  intValues = intValues + objRs("Beløb")
objRs.MoveNext()
Wend

Response.Write(intValues)

//>Rune