Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:11 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Request.QueryString(\"\") vs. Request(\"\")

Nu har jeg set mange bruge både den ene og den anden af Request.QueryString(\"\") og Rquest(\"\") men jeg har aldrig fattet hvad forskellen er, eller om der i det hele taget er en ?
Avatar billede mjess Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:26 #1
Der er ikke ret meget forskel:

Request.QueryString(\"\") tager data fra en form, med method=get

Request.Form(\"\") tager data fra en form, med method=post

Request(\"\") tager data fra en form, med method=get eller method=post

Avatar billede tonkin Nybegynder
03. oktober 2000 - 09:33 #2
Eller sagt på en anden måde:

Request.QueryString(\"\") tager informationer fra adresselinien.

Request.Form(\"\") tager info. fra en form via \"post\"

Og Request(\"\") tager bare information fra enten form eller adressefelt.

Mvh
Tonkindrengen

Avatar billede godtnok Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:42 #3
Det var vist det :)
Avatar billede sone Nybegynder
03. oktober 2000 - 12:25 #4
Ikke helt...

Når man bruger request() så er der en prioritering af de objekter som der læses fra:

1. QueryString
2. Form
3. Cookies
4. ClientCertificate
4. ServerVariables

Dvs. hvis der både i URL og i FROM er en variabel der hedder x, så er det den fra URL\'en som hentes.
Avatar billede sone Nybegynder
03. oktober 2000 - 12:25 #5
sorry...

5. ServerVariables
Avatar billede tonkin Nybegynder
03. oktober 2000 - 12:30 #6
Lyder fornuftigt!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. oktober 2000 - 13:38 #7
<< sone >>

Nå, ja .. det er måske mig der har forklaret ?\'et lidt forkert. Jeg mente det som mjess og tonkin har givet mig svaret på, altså at deres svar var fint.

Men tak for jeres hjælp!
Avatar billede sone Nybegynder
03. oktober 2000 - 13:40 #8
<< tdaugaard >>

Netop... forskellen er, at request(\"\") leder i flere objekter i en prioriteret rækkefølge!
Avatar billede tomsommer Juniormester
03. oktober 2000 - 15:37 #9
Det passer ikke HELT hvad tonkin og mjess siger

Ser du
hvis du bare siger request(\"ide\") så kan du ikke måde have en URL der ser sådan ud: doc.asp?ide=test og et form-felt der også hedder ide

Fordi request tager bare værdien af \"ide\" den specifisere (w00t) ikke hvilken \"ide\" den skal tage.. mit råd er at altid bruge request.X(\"ide\") - for at undgå fejl :)

hmmmm

--
Tom Sommer