Avatar billede eksperten? Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:43 Der er 3 kommentarer

Hvordan hente inn data inn i asp script fra HTML side ?

Jeg har en HTML side med en textboks som jeg ønsker å hente ut data fra. Brukeren skal skrive inn tekst i tekstboksen som skal benyttes i asp koden i en asp fil jeg starter fra html siden.

Er det noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette ?
Avatar billede soes Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:01 #1
paa asp siden skriver du:
strTextBox = Request.Form("navn") ' Navn er det navn du giver din textbox.
eller
strTextBox = Request.QueryString("navn") ' Dette er hvis du bruger get metoden, hvis du bruger post metoden skal du bruge den oeverste
Avatar billede msce_for_dummies Nybegynder
24. oktober 2002 - 18:03 #2
Det fungerte ! Tusen takk ! Send inn et svar så gir jeg deg poengene...
Avatar billede soes Nybegynder
24. oktober 2002 - 21:40 #3
du faar lige et svar