Avatar billede gliczynski Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

out.println fejler....

Hejsa

Har følgende source...

<%@ page import = "java.sql.*" %>
<%@ page import = "java.util.*" %>
<%@ page import = "java.lang.*" %>
<%@ page import = "java.sql.Types" %>

<%!
//nogle var's
Connection C = null;
Statement Stmt    = null;
ResultSet RSb = null;
%>
<%
eventHandler();
%>
<%!
public void eventHandler(){

out.println("EventHandler startet");

}

%>

Det eneste jeg vil, er at få skrevet teksten ud..
men serveren brokker sig over at "out" ikke er defineret...

jeg mener at out.println("") er noget som er standard i JSP sider - som kan tilgå uden det vilde hullomhej, og har også gjort det uden problemer i andre sider..

Men skal der ske noget specielt når jeg vil udskrive som i stumpen ovenfor.?? Skal out diffineres med JSPWriter eller kan out ikke diffineres globalt, så det kan bruges overalt på siden????

Håber I kan hjælpe...

MG
Avatar billede europe Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:10 #1
Det kunne være fordi den ligger inde i en metode men er ikke sikker...
Avatar billede disky Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:19 #2
Lad i det hele taget være med at brug out.println() til ad udskrive fra en JSP side med, det ødelægger læsbarheden.

Metoder i en jsp side er heller ikke særligt pænt.

Put al funktionalitet ned i en Klasse som du så kalder fra JSP siden.

JSP'en skal bare generere html ikke andet.
Avatar billede gliczynski Nybegynder
24. oktober 2002 - 13:33 #3
Det er rigtig nok..

men jeg har også fundet ud af det....

Metoder skal vide, hvordan den skal håndtere out.

MG
Avatar billede soelvpil Nybegynder
24. oktober 2002 - 17:47 #4
out.println() virker i de dele af en jsp-side, der ikke er i en <%! - blok.

Du kan i princippet godt definere envariabel på siden, som kan tilgås overalt fra. Det vil helt sikkert give nogle "sjove" effekter, når flere brugere hitter siden samtidig, så det må frarådes meget kraftigt. Hvis to brugere hitter siden samtidig, vil noget af bruger 1's html-output ikke komme til ham, men i stedet blive placeret tilfældigt rundt omkring i bruger2's output.

Hvis du vil bruge en metode, er du nødt tilat give JspWriteren med som argument:

<%
eventHandler(out);
%>
<%!
public void eventHandler(JspWriter out){
  out.println("EventHandler startet");
}
%>

Det er dog ret grimt, og man bør kun gøre det af nød.