Avatar billede larsi Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsomt CD-rom drev

Mit CD-rom drev (40 x) er meget langsomt.

Når man trykker på knappen for at åbne "skuffen", så går der 10 - 20 sek. før den springer ud, og når man putter en CD-rom i, så er den meget langsom til at læse den.

Siden jeg (for et par år siden) fik monteret en CD-rom brænder, bruger jeg mest denne til det hele, så jeg ikke ikke nøjagtigt sige hvornår problemet opstod. Men lige nu genere det mig nok til jeg gerne vil efterlyse en løsning på problemet.
Avatar billede ebe Praktikant
24. oktober 2002 - 08:41 #1
jeg ved ikke om det hjælper men prøv følgende:

check bagsiden på drevet om jumperne står rigtigt (master, slave)

fjern enheden under system/enhedshåndtering og start computeren igen
Avatar billede soenderm Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:52 #2
Er du sikker på at du ikke bare har glemt at det er så langsom, fordi din brænder måske ER hurtigere.
Nå men tjek om du har slået DMA, og så er der også en chance for at den er meget støvet indeni.
Avatar billede soenderm Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:53 #3
det mangler lige et til ...."nå men tjek om du har slået DMA TIL"
Avatar billede larsi Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:57 #4
>>soenderm
CD-rom drev og brænder er begge 40 x.
Støvet har jeg ikke tjekket, men det er da bestemt en mulighed ;-)
Vil du lige uddybe hvad du mener med DMA ?
Avatar billede larsi Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:58 #5
>>ebe
Jeg går lige i dybden med din løsning i weekenden.
Avatar billede soenderm Nybegynder
25. oktober 2002 - 09:51 #6
Du kan tjekke om DMA er slået til i "indstillinger/kontrolpanel/system/enhedshåndtering" og så klikke på dit cd-rom der skulle det gerne være et flueben, ellers sætter du bare et og genstarter.
Avatar billede soenderm Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:13 #7
larsi> Hva... Lukker du snart dette spørgsmål? :o)
Avatar billede larsi Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:06 #8
>>soenderm

Det kan du tro jeg gør !

Men det kræver jeg ved HVEM der skal have point, og for at finde ud af det, kræver det jeg sætter mig foran computeren derhjemme og splitter den ad, og for at jeg kan gøre det, kræver det at jeg kan få tid til det, og for at jeg kan få det, kræver det at jeg har lyst til det, og for at jeg kan få det, kræver det at mine børn og kone er tilstrækkelig søde ved mig, og for at de er det, kræver det................... ;-)

Er din konto så meget i underskud, så du har et akut behov for point ?
Avatar billede soenderm Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:51 #9
Næ det var nu ikke for point. Der så ikke ud til at der skete noget nyt!
Og så var det for at få rydet op i mine gule og blå flag.  :o)
Avatar billede larsi Nybegynder
11. november 2002 - 09:20 #10
Jeg har prøve ovennævnte, men det hjalp desværre ikke.

Beklager dybt den sene lukning af spørgsmålet !