Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:27 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Link til billede i DB

Hej alle, jeg har rodet noget med dette, men uden held.

Jeg har denne form på min side (del af form)

jeg ønsker et indtastnings felt, hvor jeg kan søge på min HDD efter en billed fil og herefter lagre den sammen med resten i DB.

Filen skal gemmes i 'billede' i DB under update
Her er noget af koden:

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=c:\websider\service-info.dk\db\database.mdb"
Conn.Open DSN
sql="select * from kdatabase where nummer='"&request("retter")&"'"
set record=conn.execute(sql)%>
<form method="post" action="kundeupdate.asp">

<input type="text" name="kunderep" size=100 style="background-color: #FFFFFF"; style="font:bold 10px Ariel, sans-serif"; value="<%=record("kunderep")%>">Indtast Rep. information<br><br>
<input type="radio" name="skadesanmeldelse" value="mangler"<%if record("skadesanmeldelse")="mangler" then response.write" checked"%>>Mangler skadeanmeldelse<br>
<br>
<input type="submit" style="background-color: #FFFFFF"; style="font:bold 10px Ariel, sans-serif";value="opdater rettelser">
</form>
<input type="radio" name="retur" value="ja"<%if record("retur")="ja" then response.write" checked"%>>Varen skal retur til kunden ?<br>
<input type="radio" name="retur" value="nej"<%if record("retur")="nej" then response.write" checked"%>>Varen skal retur til forhandleren ?<br><br>

kundeupdate ser sådan ud:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=c:\websider\service-info.dk\db\database.mdb"
Conn.Open DSN

sql="update kdatabase set kunderep='"&request.form("kunderep")&"', status='"&request.form("status")&"', datoslut='"&request.form("datoslut")&"', repinfo='"&request.form("repinfo")&"', reptid='"&request.form("reptid")&"', reparb='"&request.form("reparb")&"', repdele='"&request.form("repdele")&"', reptotal='"&request.form("reptotal")&"', yderinfo='"&request.form("yderinfo")&"', forhandlernavn='"&request.form("forhandlernavn")&"', type='"&request.form("type")&"', skadesanmeldelse='"&request.form("skadesanmeldelse")&"', fakturamangel='"&request.form("fakturamangel")&"', beskedtilkunden='"&request.form("beskedtilkunden")&"', kundefejl='"&request.form("kundefejl")&"', retur='"&request.form("retur")&"', policenr='"&request.form("policenr")&"', billede='"&request.form("billede")&"'where nummer='"&request.form("nummer")&"'"
set record=conn.execute(sql)
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:43 #1
jeg forstår ikke helet hvad du vil???

men jeg vil tro at du vil have et link på siden..

som går ned i databasen og ligger en sti

som du så kan hente op på siden

technodance.dk
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:46 #2
Nej jeg ønsker at ligger et billede i min db, som jeg kan hente fra siden (du ved et knap der siger 'gennemse' osv.) men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan.
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 07:47 #3
når så billedet er funden på min HDD skal det gemmen i DB.

:)
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:16 #4
skal jeg lave en database med til dig så du kan se det???
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:26 #5
det kan databasen ikke
men du kan upload dine billeder til din hjemmeside i en mappe på din
web-hoster (der hvor du har din hjemmeside liggen)

og der efter kan du lave en database som kan hente stien hvor din bileder ligger og vise på en side...

technodance.dk
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:27 #6
Prøv at se her:
Jeg prøvede dette men det virker ikke.

<form method="post" enctype="multipart/form-data" action="kundeupdate.asp">
<input type="file" size="20" name="billede">
</form>

kundeupdate:

Ligesom før, jeg får ingen fejl men feltet 'billede' i min DB er tomt.
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:28 #7
Hvis det ikke kan gøres hører jeg gerne dit forslag :-)
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 08:45 #8
Du skal bruge en form for upload komponent. F.eks. AspUpload 3.0 http://www.aspupload.com - den er gratis, men tjak din udbyder for at se hvilken upload komponent de bruger.
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:59 #9
Min udbyder bruger noget der hedder:
ASPUpload
www.persits.com
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:00 #10
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 09:31 #11
danskebanner -> Det er samme som den jeg bruger.

Her er et eksempel på hvordan den virker:

Hsuk! Det her virker først efter du installeret komponenten!!

Først en Fil med formen:

<HTML>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">

<h3>Simple Upload</h3>

    <FORM METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="UploadScript1.asp">
        <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE1"><BR>
        <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE2"><BR>
        <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE3"><BR>
    <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Upload!">
    </FORM>
</BODY>
</HTML>

Så en fil med upload funktionen:

<HTML>
<BODY>

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.Save("c:\upload")

Response.Write Count & " file(s) uploaded to c:\upload"

%>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 09:35 #12
technodance.dk -> det er da ikke det samme!!

Filnavnvet i dit link er aspSmartUpload. Det er en helt anden komponent!!

danskebanner -> Her er den fil du skal bruge http://www.persits.com/aspupload.exe
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:47 #13
Hvor skal jeg ligge komponenter på min server ?
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:51 #14
Det er totalt sort det her.
Jeg kører ikke en server selv. men har mine sider hostet hos en udbyder.

Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 11:12 #15
Hvis du kører online, skal du ikke selv installere komponenten.

Hvis du tester med den kode jeg viste ovenfor, skal du ændre denne linie:

Count = Upload.Save("c:\upload")

Til en mappe på serveren f.eks.:

Count = Upload.Save("upload/")

Hvis det giver fejl så prøv at skrive dette istedet:

Count = Upload.SaveVirtual("upload/")

Den vil så gemme filen i "upload" mappen.
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 15:11 #16
Det giver denne fejl:
Persits.Upload.1 error '800a0001'

Unspecified error

Her er hvad jeg skrev

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.SaveVirtual("scanninger/")

Response.Write Count & " file(s) uploaded to scanninger"
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 15:33 #17
Og den mappe findes på serveren?
Hvor ligger den i forhold til dit upload script?
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 15:34 #18
Prøv at post'e din form.
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:06 #19
ok nu virker det (der var ikke skrive rettigheder på mappen )

Lige et tillægsspørgsmål:

Når man uploader filer får den selvfølgelig det samme navn, men kunne man ikke ændre navnet til navnet fra en variabel ?
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 16:11 #20
øhh... ikke forstået.

Vil du ændre filnavnet eller vil du ændre navnet på den variabel filnavnet ligger i?
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:20 #21
se her:

<FORM METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="UploadScript1.asp">
<INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE1"><BR>
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Upload!">
<input type="text" name="keyword" SIZE="30" value="<%=record("password")%>">
</FORM>

keyword indeholder nu kundens ID, jeg vil så gerne have at fil navnet bliver feks.  kundeid.gif

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.Save("c:\websider\service-info.dk\db\scanninger\")
set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

    For Each File in Upload.Files
    set f = fso.getfile(File.Path)
    extension = fso.Getextensionname(File.Path)
    f.name = request.form("password") & "." & extension

    Next

Men det kan man ikke sådan.
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 16:23 #22
Her den kode jeg bruger til at hive filnavnet ud med:

If Not Upload.Files("FILE1") Is Nothing Then
Filnavn = Upload.Files("FILE1").ExtractFilename
End If
Avatar billede danskebanner Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:33 #23
det omdøber jo ikke navnet ?
Avatar billede chrisrj Forsker
24. oktober 2002 - 16:41 #24
Det var vist ikke det jeg sagde...Jeg sagde at jeg bruger det til hive filnavnet ud.

Hvis du kigger her kan du se hvordan man kan gemme under et andet filnavn:

http://www.aspupload.com/object_file.html#SaveAs
Avatar billede danskebanner Nybegynder
23. januar 2003 - 07:35 #25
lidt sene point, men bedre sent end aldrig :)
Avatar billede chrisrj Forsker
23. januar 2003 - 07:55 #26
Det er bare i orden. ;)

Tak for points!