Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:12 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

underlig fejl

Jeg får denne fejl:

Fejltype:
Serverobjekt, ASP 0231 (0x80004005)
Der blev brugt en ugyldig URL-adresse eller en fuldt kvalificeret absolut URL-adresse. Brug relative URL-adresser.

... i denne linie:

strQS = request.querystring("coadmin")

if strQS = "" then
Server.Execute("co_admin_forside.asp")
else
strSQL = "Select * From side2 Where id =" & strQS & ""
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Server.Execute(rs("side"))    <-----!!!
end if

...min addresse linie:
http://localhost/musicchart/html/index.asp?side=11&coadmin=1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2002 - 22:41 #1
du kan kun execute en asp fil på dit eget hotel ... uden http:// foran
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:44 #2
det forstår jeg ikke. Alle mine ASP filer ligger på min computer, det eneste der ikke ligger på min computer, er databasen.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:48 #3
se, denne her virker:

strQS = request.querystring("side")

if strQS = "" then
Server.Execute("news.asp")
else
strSQL = "Select * From side Where id =" & strQS & ""
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
If rs.eof then
response.Redirect("404.asp")
else
Server.Execute(rs("side"))
end if

til denne adresse:
http://localhost/musicchart/html/index.asp?side=11&coadmin=1

... kan det havde noget med at der er 1. led i querystring (?side), og i den anden er det 2. led (&coadmin)?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 22:49 #4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2002 - 23:08 #5
der skriver du heller ikke  http:// foran - vel?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:19 #6
det forstår jeg ikke?...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2002 - 23:25 #7
fra databasen: Server.Execute(rs("side"))  der indeholder rs("side") vel ikk ehttp:// foran - vel?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:34 #8
nej, det har den ikke, den hedder fx "minside.asp"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2002 - 23:41 #9
men det gør den i det første eksempel. Ikke? Det kan den ikke.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:49 #10
nope, der er ingen steder hvor i min tabel [side] der indeholder andet end:

"noget.asp"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2002 - 23:58 #11
heller ikke i tabellen side2 ?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 00:00 #12
nope, det er derfor jeg ikke forstår denne fejl.
Dette er hele tabellen [side2], med 2 kolonner: id og side:

id = 1
side = cd_admin_forside.asp

id = 2
side = co_admin_tilfoj.asp

id = 3
side = co_admin_retslet.asp

id = 4
side = co_admin_forslag.asp

id = 5
side = co_admin_profil.asp

id = 6
side = co_admin_email.asp

id = 7
side = co_admin_skriv_cd_anmeldelse.asp

id = 8
side = co_admin_skriv_spillested_anmeldelse.asp

id = 9
side = co_admin_skriv_koncert_anmeldelse.asp

id = 10
side = co_admin_ret_anmeldelse.asp

id = 11
side = co_admin_ansoegning.asp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 00:06 #13
ok - ligger dine asp-filer så i det samme katalog som filen
med execute ?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 00:09 #14
ja, problemet er at det virkede da jeg brugte ACCESS som database, problemet opstod nu hvor jeg har skiftet database til MS SQL.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 00:11 #15
Så skriv din rs("side") ud i stedet for at execute den. Og lad os se hvad der står.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 00:16 #16
den udskriver: cd_admin_forside.asp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 00:22 #17
og det skulle ikke være co_admin_forside.asp ?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 00:24 #18
jo, det skulle det...
det var til denne URL:
http://localhost/musicchart/html/index.asp?side=1
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 00:34 #19
er det ikke bare mystisk??... jeg aner simpelthen ikke hvad der er galt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 00:41 #20
Hvis du mener der burde være co_admin_forside.asp men er
cd_admin_forside.asp, så er det jo fordi det sidste står
i databasen. Det kan ikke være så mystisk endda.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:59 #21
Det forstår jeg ikke,... hvad kan jeg gøre for at der virker så?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 10:11 #22
Det aner jeg ikke. Det er jo dig der ved hvad der bør ske. Ikke mig.

Ud fra de oplysninger der står her, har jeg ikke andet at tilføje end
det jeg allerede har skrevet.

Du er - som altid - nødt til at spørge specifikt: hvad er problemet nu,
hvordan skal det være, og hvilke oplysninger er relevante for at løse
problemet.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:20 #23
Ok, problemet er at når jeg udskriver den fil der skal executes, fx i denne addr:
http://localhost/musicchart/html/index.asp?side=11&coadmin=1
...så udskriver den:
cd_admin_forside.asp

...hvilket er rigtigt, men når jeg så prøver at execute den, kommer den med fejlen:

Fejltype:
Serverobjekt, ASP 0231 (0x80004005)
Der blev brugt en ugyldig URL-adresse eller en fuldt kvalificeret absolut URL-adresse. Brug relative URL-adresser.

... dette forstår jeg ikke da den kan execute fx denne:
addr: http://localhost/musicchart/html/index.asp?side=11&coadmin=1

strQS = request.querystring("side")
Server.Execute(rs("side"))

Derfor stillede jeg dette spm. på eksperten, hvis der nu var andre der havde oplevet andet, eller nogen der kunne gennemskue en fejl, fordi jeg har prøvet at gennemgrænse det hele, uden at finde een.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2002 - 10:25 #24
Jeg har ikke noget nyt at tilføje, men du siger først ét og så noget
andet.

Er navnet "cd_admin_forside.asp" korrekt og findes filen?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. oktober 2002 - 10:33 #25
ja, filen "cd_admin_forside.asp" findes, og det er "cd_admin_forside.asp" den henter fra databasen. Når jeg udskriver filen i stedet for at execute den, skriver den:
"cd_admin_forside.asp"

...MEN når jeg prøver at execute den kommer den med fejlen.
Avatar billede wann Nybegynder
25. oktober 2002 - 12:50 #26
problemet er som jeg har oplevet det at "Server.Execute" ikke er glad for parametre ("?side=11&coadmin=1 "), men nedenstående fungerer for mig

Dim myResult
Dim myXmlHttp
Set myXmlHttp = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
myXmlHttp.Open "GET",rs("side") , false
myXmlHttp.Send()
myResult = myXmlHttp.responseText
Set myXmlHttp = Nothing
Response.Write myResult
Jeg håber det virker for dig.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. oktober 2002 - 18:07 #27
får fejlen:

Fejltype:
MSXML3.DLL (0x80072EE6)
The URL does not use a recognized protocol

...i denne linie:

myXmlHttp.Open "GET",rs("side") , false
Avatar billede hnteknik Novice
23. november 2002 - 12:53 #28
Extracts for web

You can also not pass variables to the pages i.e. Server.Execute("blah.asp?blah=6") will cause an error. Anyone know how to fix this?

Look here: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q247420

Microsoft:
STATUS
Microsoft has confirmed this to be a problem in IIS 5.0 online documentation.

This behavior is by design.

----

Prøv at trække parametrene ud querystringen - sæt dem som variable - fjern dem fra str delen og lad den kaldte asp læse dem fra variablerne. Der er ingen grund til at overføre variiable til sub.asp, da de samt moderens form variable også kan læses direkte.

Henrik
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
23. november 2002 - 13:08 #29
tak for hjælpen, men jeg har løst det ved at gøre det på en helt anden måde.
Jeg har ændret opbygningen, så jeg går uden om problemet. Jeg har gjort så når man skal åbne en side, at den ikke først går ind og finder den i databasen, men åbner den uden brug af databasen, dette resulterer også i at databasen ikke bliver belastet så meget.
Avatar billede hnteknik Novice
23. november 2002 - 15:13 #30
Fint nok. Jg lægger alle mine 'sider' ned i en MySQL database og har praktisk talt kun en side.

Henrik