Avatar billede grayholm Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Insert into

Hej eksperter!

Er der nogen som kan hjælpe mig?
Jeg er som i nok kan forstå nybegynder og behøver derfor hjælp med følgende...

Dette skal gemmes i databasen.....hvordan?

<Form METHOD=POST action="spara_data.asp">

<table border="0" width="250">

<tr>
    <td width="250" nowrap><font face="verdana" size="1"><b>Spärra checkar i Den Danske Bank</b></td>
</tr>

<table border="0" width="250">

<tr>
    <td width="100" nowrap><font face="Verdana" size="1">Check nummer</font></td>
    <td width="150" nowrap><input style="font-family: Verdana; font-size: 10; border: 1 solid #000000" size="29" name="check_nummer"></td>
</tr>

<tr>
    <td width="100" nowrap><font face="Verdana" size="1">Utskrifts datum</font></td>
    <td width="150" nowrap><input style="font-family: Verdana; font-size: 10; border: 1 solid #000000" size="29" name="utskrifts_datum"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="100" nowrap><font face="Verdana" size="1">Belopp</font></td>
  <td width="150" nowrap><input style="font-family: Verdana; font-size: 10; border: 1 solid #000000" size="29" name="belopp"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="100" nowrap>&nbsp;</td>
  <td width="150" nowrap><input type="image" class="imgBtn" src="filer/knapp_skicka.gif" onclick="submit"></td>
</tr>

</table>

<%
Set objConn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='"&Server.MapPath("filer/data.mdb")&"'"
objConn.Open
%>

<%
Query="INSERT INTO check (check_nummer, utskrifts_datum, belopp) VALUES('"&Request.form("check_nummer")&"','"&Request.form("utskrifts_datum")&"','"&Request.form("belopp")&"')"
objConn.Execute(Query)
%>

Er denne kode rigtig?
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:32 #1
Nej!

Du mangler at definere en "input type" på de 3 øverste input felter!

F.eks

<input TYPE=text style="font-family: Verdana; font-size: 10; border: 1 solid #000000" size="29" name="utskrifts_datum">

Ellers ser det rigtigt ud!

Mvh,

Thomas Regin.
Avatar billede grayholm Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:35 #2
Den kommer med denne fejl!
Jeg har rettet det som du sagde til mig.
-----
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Syntax error in INSERT INTO statement.

/jobbet/spara_data.asp, line 15
-----

"spara_data.asp" ser således úd

<%
Set objConn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='"&Server.MapPath("filer/data.mdb")&"'"
objConn.Open
%>

<%
Query="INSERT INTO check (check_nummer, utskrifts_datum, belopp) VALUES('"&Request.form("check_nummer")&"','"&Request.form("utskrifts_datum")&"','"&Request.form("belopp")&"')"
objConn.Execute(Query)
%>

<%
objConn.Close
Set objConn=Nothing
%>

-----

:-)
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:40 #3
Okay!.. Så prøv at gøre følgende:

Kopier dette ind i din løsning, og skriv resultatet herind bagefter:

<%
Query="INSERT INTO check (check_nummer, utskrifts_datum, belopp) VALUES('"&Request.form("check_nummer")&"','"&Request.form("utskrifts_datum")&"','"&Request.form("belopp")&"')"
'objConn.Execute(Query)
Response.Write Query
Response.End
%>

Mvh,

Thomas Regin.
Avatar billede grayholm Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:43 #4
Dette resultat får jeg?? :-)
-----

INSERT INTO check (check_nummer, utskrifts_datum, belopp) VALUES('dfsdf','sdfsdf','sdfsdf')
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:47 #5
Okay! Så virker din SQL-statement ihvertfald!

Det kan være, at dit database navn "check" er et reservered word i Access.. Prøv at skrive:

Query="INSERT INTO [check] (check_nummer.....

/thomas
Avatar billede grayholm Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:51 #6
Jeg får det detsamme resultat....jeg har yderligere prøvet, at ændre navnet men det virker stadig ikke.
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:55 #7
Hmmm.. Det er godt nok mystisk, hvis du spørger mig!

Umiddelbart er der ikke noget i vejen med din SQL-statement!

Hvordan er felterne defineret i din database!? Er "utskrifts_datum" et dato-felt? Og er "belopp" et money-felt?

I så fald, så SKAL du give nogle korrekte værdier i din VALUES() clause!

F.eks
INSERT INTO check(check_nummer, utskrifts_datum, belopp) VALUES('1234', #23-10-2002#, '199')

/thomas
Avatar billede grayholm Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:05 #8
Der er ikke defineret nogen valuta eller datoformater. Alt er defineret som tekst.
Jeg forstår det simpelthen ikke...

Hvis du har tid/lyst kan jeg sende dig filerne som mail, så at du kan kigge på det?
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:14 #9
Jeg ville gerne, men jeg får desværre ikke tid til at kigge på det i aften!.. ;(

Men jeg er sikker på, at der er andre der hellere end gerne vil!

/thomas
Avatar billede grayholm Nybegynder
23. oktober 2002 - 18:16 #10
OK! Men tak for hjælpen.
Ha en god aften :-)