Avatar billede buzz Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan lave +/- i en tree-menu

Jeg sidder og roder med en tree-menu og kunne godt tænke mig at der udfor punkter som har underpunker er et +, når så punktet bliver udfoldet ændres dette til et -. (akkurat som i stifinder).

Hvordan er det nu lige??

Jeg er helt blank for ideer, men er heller ikke den store JavaScript haj, så jeg håber nogle kan hjælpe mig.

Her er min kode:

<a href="#" onClick="document.getElementById('menu1').style.display = (document.getElementById('menu1').style.display == 'block') ? 'none' : 'block'; return false;">Menupunkt 1</a>
<br>
<div id="menu1" style="display: block;">
  &nbsp;&nbsp;Denne menu er åben fra start
</div>
<br>

<a href="#" onClick="document.getElementById('menu2').style.display = (document.getElementById('menu2').style.display == 'block') ? 'none' : 'block'; return false;">Menupunkt 2</a>
<br>
<div id="menu2" style="display: none;">
&nbsp;&nbsp;Denne menu er lukket fra start
</div>
<br>

<a href="#" onClick="document.getElementById('menu3').style.display = (document.getElementById('menu3').style.display == 'block') ? 'none' : 'block'; return false;">Menupunkt 3</a>
<br>
<div id="menu3" style="display: none;">
&nbsp;&nbsp;<a href="#" onClick="document.getElementById('menu31').style.display = (document.getElementById('menu31').style.display == 'block') ? 'none' : 'block'; return false;">Undermenu 1</a>
<br>

  <div id="menu31" style="display: none;">
    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Linie 1<br>
    &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Linie 2
  </div>

&nbsp;&nbsp;Dette er linie 1<br>
&nbsp;&nbsp;Dette er linie 2<br>
&nbsp;&nbsp;Dette er linie 3
</div>

/Buzz
Avatar billede capaj Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:45 #1
Hej Buzz,
nedenstående fungerer - dog lidt omstændigt

mvh capaj

<a href="#" onClick="document.getElementById('menu1').style.display = (document.getElementById('menu1').style.display == 'block') ? 'none' : 'block'; if (document.all.pl_1.style.display==''){document.all.pl_1.style.display='none';document.all.mi_1.style.display='';}else{document.all.pl_1.style.display='';document.all.mi_1.style.display='none';} return false;"><SPAN ID="pl_1" Style="display:none">+</SPAN><SPAN ID="mi_1" >-</SPAN>Menupunkt 1</a>
<br>
<div id="menu1" style="display: block;">
  &nbsp;&nbsp;Denne menu er åben fra start
</div>
<br>
Avatar billede buzz Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:54 #2
Hej capaj,

Det kan jeg godt bruge til noget, mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Buzz