Avatar billede dueholm Praktikant
23. oktober 2002 - 11:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sætte farven på en enkelt celle i JTable!

Hejsa!

Jeg har et problem med at jeg har nogle udvalgte celler i et JTable som skal farves røde og grønne!

Men hvordan gør man det??

Jeg har forsøgt med setBackground-metoden men den sætter selvfølgelig farven på hele tabellen!

Er der nogen der har et simpelt eksempel på hvordan man løser ovenstående?

Kasper
Avatar billede caspermadsen Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:50 #1
JTable myTable = new JTable(...);

        class GridTableCellRenderer extends JLabel implements TableCellRenderer{

            public Component getTableCellRendererComponent( JTable table, Object value, boolean isSelected, boolean hasFocus, int row, int column) {
                if(row == 2) {
                    setBackground(Color.green);
                } else {
                    if(row == 4 && column == 1) {
                        setBackground(Color.red);
                    }

        myTable.setDefaultRenderer(JLabel.class,new GridTableCellRenderer());

Dette burde virke! Prøv det! :)
Avatar billede di8leva Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:21 #2
Man måste æven ændra i getColumnClass(int columnIndex) och dær returnera JLabel.class før den aktuella columnen. Annars vet inte JTable nær den skall anvænda den nya renderern.
Man kan æven byta ut JLabel.class i ovanstående (och i getColumnClass(int columnIndex)) mot vilken klass man vill, f.eks. String.class eller en egen klass.
Avatar billede dueholm Praktikant
15. januar 2003 - 11:34 #3
Takker!
*lukket*